طی یک ماه گذشته در استان گلستان وقوع 6 قتل رسانه‌ای شده و توسط پلیس در حال پیگیری است که تا کنون شناسایی و دستگیری عاملان اصلی جنایت در اکثر عاملان جنایت دستگیر و یا شناسایی شده و مراحل دستگیری در حال انجام است.

جزئیات پرونده وقوع 6 قتل در استان گلستان

به گزارش گلستان24،طی یک ماه گذشته در نقاط مختلف استان، وقوع 6 قتل، کشف جسد و یا نزاع و درگیری منجر به قتل رسانه‌ای شده و پلیس با جدیت در حال پیگیری این پرونده‌های جنایی است.

از آنجایی که اولویت پلیس آگاهی گلستان برخورد با جرائم خشن و شناسایی و دستگیری عاملان جنایات مختلف در کمترین زمان ممکن است، اکثر پرونده‌های مورد نظر در این گزارش منتج به دستگیری قاتل یا قاتلان شده و یا عاملان جنایت توسط پلیس شناسایی شده و مراحل دستگیری آنها در حال انجام است.

دردناک‌ترین خبر جنایت انجام شده در گلستان، خبر مرگ کودک سه ساله در شهرستان گنبدکاووس بر اثر ضرب و شتم توسط پدر معتادش بوده که این کودک در بیمارستان جان خود را از دست داد و خبر آن در 11 آذرماه سال جاری رسانه‌ای شد.

این کودک سه ساله اهل روستای زابل‌آباد شهرستان گنبدکاووس است به دلیل ضربات مهلکی که از سوی پدرش دریافت کرده بود در بیمارستان جان خود را از دست داد.

پدر و مادر این کودک مدتی است که از هم طلاق گرفته‌اند و این کودک توسط پدر معتادش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شد.

پس از حضور این کودک در بیمارستان، کارکنان بیمارستان بلافاصله موضوع را با پلیس و بهزیستی شهرستان در میان گذاشته و اقدامات درمانی خود را آغاز کردند.

در همین راستا اقدامات قضایی و انتظامی برای کشف حقیقت توسط پلیس آغاز شد تا آنکه پدر این کودک سه ساله که اعتیاد به مواد مخدر دارد به جرم خود اعتراف کرده و پس از تکمیل شدن پرونده با دستور قضایی روانه زندان شد.

 

قتل جوان بلوط‌ فروش با ضربات چاقو

شامگاه 22 آذر ماه سال جاری شهروندان از کشف جسد مرد جوانی در جنگل دلند شهرستان رامیان خبر دادند که این مرد جوان با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

با توجه به اینکه آثار برخورد جسم تیز همانند چاقو بر دستان و صورت مقتول مشخص بود، تحقیقات پلیس آگاهی برای کشف حقیقت و شناسایی عامل و یا عاملان جنایت آغاز شد.

در تحقیقات پلیس مشخص شد مقتول جوانی بوده که سابقه مصرف مواد مخدر را داشته و کار همیشگی‌اش جمع‌آوری بلوط در جنگل بوده که اهالی محل نیز چهره وی را مورد شناسایی قرار دادند.

پس از شناسایی هویت مقتول، تحقیقات پلیس روند جدیدی به خود گرفت و تحقیقات پلیس بر روی آخرین افراد تماس گرفته با مقتول و یا آخرین افرادی که وی را زنده دیدند متمرکز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اعلام کرد که دو مظنون در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند که یکی از این دو فرد دستگیر شده فردی بوده که بارها همراه مقتول دیده شده و چندین‌بار با وی برای جمع‌آوری بلوط به جنگل رفته است.

علی‌اکبر بای گفت: این فرد روز حادثه همراه مقتول به جنگل نرفته و در تحقیقات مشخص شده که منزل هم نبوده و به دوستانش سپرده تا گوشی تلفن همراه و مدارکش را از خانه گرفته و به وی برسانند.

وی افزود: فرد مظنون دستگیر شده دیگر نیز اظهاراتی دارد که برای پلیس دارای ابهام است و تلاش برای کشف حقیقت همچنان ادامه دارد.

آخرین پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان نشان می‌دهد کارآگاهان همچنان در حال تحقیق درباره حقیقت این واقعه هستند و به زودی عامل و یا عاملان جنایت به دست قانون سپرده خواهند شد.

 

نزاع و درگیری دسته‌‌جمعی و مرگ جوان 28 ساله با اسلحه شکاری در علی‌آباد کتول

عصر روز 23 آذرماه سال جاری جوانی ۲۸ ساله با خودروی پژو ۲۰۶ در حال تردد و حرکت به سمت منزل مسکونی‌اش بوده که ناگهان چند جوان موتورسیکلت سوار راه وی را مسدود کرده و به قصد نزاع و درگیری با سنگ شیشه خودروی این جوان را شکسته و با وی درگیر شدند.

این جوان ۲۸ ساله نیز پس از ترک محل و با گذشت چند ساعت همراه دوستانش برای جبران درگیری به محل بازگشته و با موتورسیکلت‌سواران درگیر شده که در نهایت یکی از موتورسیکلت‌سواران با سلاح شکاری به سمت راننده جوان پژو ۲۰۶ شلیک کرده که باعث مرگ وی شد.

با تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی پلیس آگاهی گلستان سه نفر از افراد موثر در این درگیری شناسایی، دستگیر و روانه زندان شده‌اند اما متهم اصلی پرونده که به متهم شلیک کرده همچنان متواری است.

گفته می‌شود این فرد که از افراد سابقه‌دار است توسط پلیس شناسایی شده و به زودی دستگیر خواهد شد.

 

قتل پر از ابهام مرد جوان در زمین‌های کشاورزی علی‌آباد کتول

صبح پنجم دیماه جاری اهالی روستای قوشگرپی شهرستان علی‌آباد کتول پیکر بی‌جان مرد جوانی را در زمین‌های کشاورزی کشف کردند که آثار شلیک با اسلحه شکاری بر بدن این فرد مشخص بوده است.

بلافاصله موضوع به پلیس 110 گزارش و پلیس پس از حضور در محل حاضر شد که جسد برای تحقیقات و اظهارنظر تخصصی با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

در تحقیقات پلیس مشخص شد مقتول اهل روستای سنگدوین از قومیت‌های خاص استان گلستان بوده که از استانی دیگر به اینجا مهاجرت کرده است.

پلیس در تحقیقات خود به دو فرد مظنون شده و این دو فرد با دستور قضایی دستگیر و برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفته‌اند.

 

قتل عضو زن باند حمل مواد مخدر بخاطر پاسخ منفی به خواستگاری

صبح روز سوم دیماه جاری نیز در 150 متری تونل جنگل گلستان در مسیر غرب به شرق جسد زن جوانی توسط شهروندان کشف و به پلیس گزارش شد.

پس از حضور ماموران در محل کشف جسد، مشاهده کردند که صورت این زن جوان توسط حیوانات آسیب دیده و هویت وی قابل شناسایی نیست و تنها چند برگه در جیب جسد کشف شد.

بلافاصله با دستور قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد که آثار شلیک گلوله بر بدن جسد دیده شده و تحقیقات پلیس آگاهی گلستان برای شناسایی عاملان جنایت آغاز شد.

پلیس که در ابتدا به دنبال هویت این زن جوان در گزارش مفقودی‌های ثبت شده در سیستم پلیس بودند ناگهان کارآگاهان رد مردی را در سوابق زندگی این زن جوان پیدا کردند که احتمال می‌رفت همسر این زن جوان باشد.

بلافاصله کارآگاهان تحقیقات را از این فرد آغاز کرده که این فرد اظهار کرد من چند ماهی است که از وی جدا شده و هیچ اطلاعی از همسر سابقم ندارم.

با فرض درست بودن هویت این زن جوان تحقیقات از خانواده مقتول آغاز شد که مادر این زن جوان اعلام کرد دخترم روز قبل از کشف جسد با من تماس گرفته و اعلام کرد قصد سفر دارد و به محض رسیدن به مقصد با وی تماس می‌گیرد.

بررسی‌ها نشان داد این زن جوان از یک رستوران بین‌راهی با خط تلفن همراه دیگری با مادرش تماس گرفته که بلافاصله ماموران با حضور در آن رستوران موردنظر از طریق دوربین‌های مداربسته موجود در محل، رد پای دو مرد دیگر که همراه این زن جوان در آن رستوران بودند را شناسایی کرده و تحقیقات جنایی پلیس شکل تازه‌ای به خود گرفت.

این زن جوان که در ادامه تحقیقات مشخص شد 19 سال سن دارد و اهل بومهن است به همراه آن دو نفر دیگر که تصاویر آنها توسط دوربین‌های مداربسته رستوران ثبت شده بود، عضو باند حمل و توزیع مواد مخدر بوده که قصد داشتند مواد مخدر مورد نظر خود را به وسیله یک دستگاه پژو 405 از مشهد به تهران حمل کنند.

با تحقیقات انجام شده پلیس موفق شد نفر اصلی این پرونده که پسر 22 ساله اهل نورآباد لرستان است را شناسایی کرده و با اخذ نیابت قضایی برای دستگیری وی عازم لرستان شدند.

در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد متهم از منزل خود متواری شده و در محل نامشخصی پنهان شده است اما در نهایت با تحقیقات اطلاعاتی و پلیسی، ماموران محل اختفای وی را در منزل خواهرش در کرمانشاه شناسایی کرده و بعد از چند روز مراقبت و پهن کردن چتر اطلاعاتی، وی را در یکی از خیابان‌های اطراف منزل خواهرش شناسایی و دستگیر کردند.

متهم که با توجه به مستندات و تحقیقات و اطلاعات محکم پلیس راهی جز اعتراف نداشت، به جرم خود اعتراف کرد که در اعترافاتش انگیزه انجام این جنایت را اینگونه بیان کرد که قصد ازدواج با این زن جوان را داشته و زمانی که با مخالفت چندباره وی مواجه شد، در حالی که دیگر نتوانست بر اعصاب خود مسلط باشد، وی را با شلیک گلوله توسط کلت کمری به قتل رسانده و در محل کشف جسد رها کرده است.

 

میهمانی خونین جوانان علی‌آبادی از شامگاه تا بامداد

اما آخرین پرونده قتل رسانه‌ای شده طی یک ماه گذشته مربوط به وقوع یک نزاع و درگیری در یک میهمانی در شهرستان علی‌آباد کتول بود که ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد 13 دیماه جاری رخ داد و در این نزاع و درگیری سه نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند.

پس از انتقال این سه جوان به بیمارستان یکی از آنها به دلیل شدت جراحات وارده به وسیله چاقو جان خود را از دست داد.

در تحقیقات مقدماتی پلیس، پنج نفر در این راستا شناسایی و دستگیر شدند اما ضارب اصلی هنوز متواری است.

گفتنی است، در این میهمانی هفت مرد جوان شرکت داشته و از شرایط روحی و روانی عادی برخوردار نبودند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار