قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خبر داد

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از اجرا شدن سند جامع گردشگری در استان خبر داد و گفت: مشکلات مربوط به پروژه آرمان طبیعت ساحل بندرگز رفع شده است.

اجرا شدن سند جامع گردشگری در استان گلستان

به گزارش گلستان24،احمد تجری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: سند جامع گردشگری پس از تهیه و تصویب در کارگروه استانی وارد فاز اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی، نگاه ویژه‎ای به اقتصاد مقاومتی در سند جامع گردشگری داشتیم و با همین رویکرد وارد فاز اجرایی سند جامع شدیم.

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه 100 طرح در بحث زیرساختی گردشگری در سطح استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 10 پروژه شاخص به دلیل وسعت خود در گردشگری استان اثرگذار خواهند بود.

تجری با اشاره به پروژه گردشگری، تفریحی و توریستی آرمان طبیعت ساحل بندرگز گفت: از دو هفته گذشته مشکلات مربوط به این پروژه رفع شده و اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حدود 62 میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان سرمایه‌گذاری انجام شده است که با این سرمایه‌گذاری  برای یک هزار و 920 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در خصوص زمان اجرا شدن پروژه‎ها گفت: هر کدام از پروژه‎ها دارای زمان بندی خاصی است تعدادی در دهه فجر امسال و تعداد دیگر تا ظرف پنج سال آینده به بهره‎برداری خواهد رسید.

*افزایش اقامت مسافران در گلستان

تجری در ادامه به تعداد گردشگران در استان اشاره کرد و گفت: تا سال 1394 مبنای آماری در استان‎ها سفرهای داخلی بود به این صورت که مبادی ورودی استان‎ها از طریق سیستم حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‎ای بررسی می‎شد و این آمار مبنای جذب گردشگری در هر استان محسوب می‎شد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1394 تاکنون مبنای محاسبه تعداد گردشگران براساس اقامت شبانه مسافران است در واقع آمار از مراکز اقامتی و ثبت مسافر و تعداد اسکان مسافران استخراج می‎شود با این آمار گلستان از سال 1394 بر اساس اقامت شبانه مسافران روند رو به افزایشی داشته است.

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ابراز کرد: البته ظرفیت جذب گردشگر در گلستان بیش از اینهاست و تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم با این وجود بر اساس امکانات زیرساختی که ایجاد می‎کنیم آمار گردشگران را افزایش داده‎ایم.

تجری بیان کرد: در دو سال اخیر طرح استانداردسازی تسهیل گردشگری به روز رسانی شده است با به روز رسانی این طرح ارائه خدمات به مسافران افزایش خواهد یافت و در بحث افزایش ماندگاری گردشگر نیز شاهد رشد خواهیم بود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار