کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی گلستان ؛

مرکبات گلستان برای تنظیم بازار در شب عید انبار می شوند.

مرکبات گلستان برای تنظیم بازار در شب عید انبار می شوند
به گزارش گلستان24،اوایل زمستان اواخر برداشت مرکبات در گلستان است در این فصل مرکبات به رنگ آوری وآب گیری کامل می‌رسند که بهترین زمان برداشت آن‌ها است ، درختانی که سال گذشته در اثر سرما و بارش برف آسیب‌های زیادی دیده بودند، اما امسال روی خوش نشان داده و پر بار هستند.

آقای شیخی یکی از کشاورزان غرب استان گلستان می‌گوید: بار مرکبات امسال اگرچه جبران زیان سرمای سال گذشته را نکرد، اما رضایت بخش بود.

وی افزود: از هر درخت میانگین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو مرکبات برداشت می‌شود و به صورت کلی روزانه ۳۵ تا ۴۰ تن مرکبات را از باغ برداشت می‌کنیم.


سید مجتبی حسینی کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی گلستان گفت:مجموع باغ‌های استان گلستان ۶ هزار هکتار است، که ۶۵ هزار تن از انواع مرکبات در گلستان برداشت شد که بیش از نیمی از آن‌ها برای شب عید راهی انبار‌های بسته بندی می‌شوند.
با پایان برداشت مرکبات کار بسته بندی آن‌ها در انبار آغاز می‌شود.

آقای نجفی یکی از انبار داران مرکبات در گلستان می‌گوید: باغ داران گلستانی پس از برداشت مرکبات خود نیمی از آن‌ها را برای انبار کردن به اینجا می‌آورند.

وی افزود: روزانه حدود ۲۰ تن بار مرکبات را باغداران به این انباری می‌آورند و مراحل شستشو و بسته بندی آن انجام ، در شرایط مناسب در انبار‌ها نگهداری و شب عید راهی بازار می‌شود.

بسیاری از این محصولات مرکبات به مناطق شرقی و مرکزی کشور فرستاده می‌شوند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار