معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: با توجه به نفوذ سامانه ناپایدار به استان، از فردا دما هوا در استان گلستان کاهش یافته و دریای خزر مواج می‌شود.

دریای خزر مواج می‌شود؛ صیادان مراقب باشند

به گزارش گلستان24،محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان اظهار داشت: خروجی مدل های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه ناپایدار از اواخر فردا سه شنبه به سواحل استان گلستان نفوذ خواهد کرد.

وی افزود: نفوذ این سامانه سبب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق،گاهی وزش شدید باد، مه آلودگی، کاهش دید و مواج شدن دریای خزر می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: بیشینه سرعت باد در نزدیکی ساحل 60 کیلومتر بر ساعت و دور از ساحل گاهی به بیش از 85 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

رحمان‌نیا گفت: بیشینه ارتفاع موج در سواحل بین یک تا 2.5 متر و در فراساحل بین 2 تا 3 متر می‌رسد و فعالیت این سامانه به تناوب تا روز جمعه در استان گلستان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: اوج فعالیت این سامانه در استان گلستان اوایل صبح روز چهارشنبه است و با توجه به این شرایط جوی باید همه فعالان دریایی، صیادان و به ویژه صیادان پره و دریابانان نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار