نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز کشورمان نیاز بسیار شدیدی به روی کارآمدن شایستگان دارد زیرا بدون افراد شایسته مشکلات حل نخواهد شد.

کشور نیاز شدیدی به روی کارآمدن شایستگان دارد

به گزارش گلستان24،آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان، امروز (20 دی) در چهارمین همایش گزینشگران استان با تأکید براینکه گزینشگری کار بسیار سختی است، گفت:  گزینشگران وظیفه انتخاب مدیرانی که شایستگی متناسب با مسئولیت داشته باشند را دارد. آنها باید افرادی را انتخاب کنند که تعهد و علاقه مندی به پیشرفت کشور داشته باشند و این کار بسیار دشوار است.

 

وی با اشاره به داستان انتخاب طالوت در قرآن که درس های زیادی برای گزینشگران دارد، افزود: گزینش امر نویی نیست بلکه در همه نظام ها و کشورها و حتی در نگاه قرآن به این مسئله عنایت ویژه ای شده است.

 

امام جمعه گرگان بیان کرد: گزینشگری نیاز به شرح صدر دارد سینه های تنگ و کوچک نمی تواند در مدیریت کلان موفق باشد. این افراد نباید سینه تنگ باشند که گاهی خودشان هم در خانه دل خود جا نمی شوند و با خود قهر هستند. البته در سوی دیگر هم نباید در این امر سهل انگاری کرد.

 

وی با بیان اینکه گزینش بر مبنای شایستگی قرار دارد، اظهارکرد: شایستگی از دایره وسیعی برخوردار است. آیا هر کسی را می توان برای هرکاری انتخاب کرد؟ نمی شود یک فردی را از یک سازمان برای یک سمت به سازمان دیگری آورد. فرد باید نسبت به وظایف خود آگاه باشد چون در غیراینصورت ممکن است دور زده شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه مشکلات در همه جا وجود دارد، گفت: این مشکلات باید اصل وفرع آن مشخص شود که نکته بسیار مهمی است. مسئولان باید اولویت بندی داشته باشند و مسائل را ریشه یابی کنند. مدیر شایسته کسی است که اصل را کنار نگذارد و به امور دست چندم مشغول نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز وحشت دشمن از پیشرفت های نظامی و موشکی ماست، اگر امروز مورد تهاجم قرار بگیریم می توانیم دورترین نقطه را هدف قرار بدهیم، اینها موجب قدرت و اقتدار ماست. حالا یک فردی هم نداند که در شک بین چهار و پنج چه باید کرد، اتفاقی نمی افتد.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: کشورمان امروز بسیار شدید به نیروهای شایسته نیازمند است تا شایستگان نباشند و آنهایی که نگاه توسعه ای به مسائل کشور دارند، روی کار نیایند ما مشکل خواهیم داشت و مشکلات حل نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه همه مشکلات را نباید به دوش دولت انداخت، گفت: باید انصاف داشته باشیم زیرا بی انصافی از مسائلی است که مورد نکوهش امیر المومنین (علیه السلام) قرار دارد و آدم بی انصاف ظالم بوده و خداوند با ظالمان دشمن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: برای حل مشکلات کشور باید دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروی های نظامی و انتظامی در کنار هم قرار گیرند. مسائل سبک و سنگین و دلایل آن ریشه یابی و از اصلاح ریشه ها شروع شود که این امر نیاز به مدیران توسعه طلب و توسعه خواه دارد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار