امام جمعه گرگان:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: با وجود رشد و رونق جهانی صنایع و ابزار، کشاورزی گلستان همچنان سنتی و ناکارآمد است.

کشاورزی گلستان همچنان سنتی و ناکارآمد است

به گزارش گلستان24؛آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان گلستان با موضوع توسعه آب ، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در گرگان اظهار کرد: این گونه بهره برداری از زمین های کشاورزی دیگر جوابگوی نیاز جمعیت حدود 2 میلیون نفری گلستان نیست و لازم بوده با بهره گیری بیشتر از دانش روز در کشاورزی سنتی استان تحول جدی انجام شود.
امام جمعه گرگان افزود: یکی از نتایج تداوم کشاورزی سنتی ، بهره برداری بی رویه از منابع آب زیرزمینی و نشست فراوان زمین در برخی مناطق است که اگر در این شیوه اصلاح جدی صورت نگیرد ، فرونشست زمین ، خاک گلستان را نابود خواهد کرد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افزون بر 16 هزار چاه غیر مجاز و 20 هزار چاه مجاز ، منابع آب های زیرزمینی را تا حد فراوانی کاهش داده که توجه و برنامه ریزی جدی برای جلوگیری از این استفاده ها ضروری است.
آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با پی بردن به دلایل این گونه آسیب ها برای حل آن اقدام کنند تا نگرانی های مرتبط با آینده این حوزه تا حد زیادی کاهش یابد.
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: تا زمانی که در عرصه عمل اتفاقی برای حل این نارسایی های زیربنایی رخ ندهد ، مواضع ائمه جمعه در خطبه ها برای تشویق مردم و کشاورزان به استفاده کمتر از آب تاثیرگذار نخواهد بود .
امام جمعه گرگان بر لزوم استفاده ازهمه ظرفیت های استان برای رسیدن به توسعه نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه گلستان از لحاظ برخورداری از زیرساخت های گردشگری و صنعت عقب تر از دیگر استانها بوده و نیازمند توجه جدی تر است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار