مدیر جهادکشاورزی گالیکش:

مدیر جهادکشاورزی گالیکش گفت: تمام سمومی که در مزارع کشاورزی مصرف می‌شود بلااستثنا برای کشاورزان خطرناک است و کشاورزان باید نکات ایمنی را در هنگام سم‌پاشی رعایت کنند.

به گزارش گلستان24،حبیب‌الله زارع ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تمام سمومی که در مزارع کشاورزی مصرف می‌شود بلااستثنا برای کشاورزان خطرناک است و کشاورزان باید نکات ایمنی را در هنگام سم‌پاشی رعایت کنند.

وی در خصوص استفاده از سموم کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان باید در هنگام سم‌پاشی نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این‌صورت ممکن است سموم از طریق منافذ پوستی وارد بدن انسان شود و همچنین در هنگام سم‌پاشی ممکن است سم از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن شود و بیماری‌های خطرناکی را در بدن ایجاد کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش استفاده از لباس مخصوص در هنگام سم‌پاشی را مهم برشمرد و ابراز کرد: استفاده از لباس‌های مخصوص یکسره برای کشاورزان در هنگام سم‌پاشی ضروری است همچنین استفاده از دستکش، کلاه‌های فیلتردار و چکمه‌های مخصوص این کار برای محافظت از بدن خودشان حتما استفاده شود.

زارع با بیان اینکه کشاورزان بعد از سم‌پاشی حتما دست‌های خود را شست و شو دهند، خاطرنشان کرد: کشاورزان نخستین کاری که بعد از سم‌پاشی باید انجام دهند این است که دست‌ها را کاملا شست و شو دهند و نسبت به تعویض لباس‌ها در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باقیمانده سموم را در آب دریا و رودخانه‌ها رهاسازی نکنند، اذعان کرد: کشاورزان بعد از سم‌پاشی به هیچ عنوان باقیمانده سموم را به داخل رودخانه‌ها و دریاها رهاسازی نکنند و قوطی‌های سم را در راستای حفظ محیط زیست باید در انبار نگهداری کنند تا نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش با اشاره به اینکه کشاورزان از کود «سرک» استفاده کنند، ابراز کرد: کشاورزان استفاده از کود «سرک» و به ویژه کودهای «اوره» و «پتاسه» را در دستور کار خود قرار دهند.

زارع از بارش باران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سطح استان خبر داد و یادآور شد: براساس الگوهای هواشناسی انتظار داریم که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری شاهد بارش باران در سطح استان گلستان باشیم و کشاورزان در این راستا استفاده از کود «سرک» را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیان کرد: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را دارند می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات توسعه روستایی به سایت «کارا» مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند و مدارک خود را برای استفاده از این تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی ارسال کنند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار