مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بارش دو روز اخیر نیز در استان 16 میلیمتر بود که از این بارش حدود 2 میلیون متر مکعب به آب سدهای استان اضافه شد.

افزایش 26 درصدی بارندگی در گلستان

به گزارش گلستان24،به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 172 میلیمتر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته 26 درصد و نسبت به درازمدت پنج درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: بارش دو روز اخیر نیز در استان 16 میلیمتر بود که از این بارش حدود 2 میلیون متر مکعب به آب سدهای استان اضافه شد، هم اکنون 34 میلیون متر مکعب حجم مخازن سدهای استان معادل 12 درصد آبگیری شده در حالی که در سال گذشته در همین مقطع زمانی 95 میلیون متر مکعب از مخازن سدهای استان آبگیری شده بود که کاهش 64 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه مردم در فصل کشت پیش رو سعی کنند محصولات پر آب طلب را کشت نکنند، گفت: گرچه سال گذشته ما اخطاریه ها را به موقع دادیم ولی عمل نشد در نتیجه هم آب اضافی مصرف شد و هم مردم محصولی دریافت نکردند، امسال اگر مردم به اخطاریه‌ها دقت کنند خسارت‌های کمتری می‌بینند.
نظری بیان کرد: وضعیت رودخانه‌های استان مناسب نیست چون چند سال خشکسالی و برداشت بیش از حد از سفره‌های آب زیرزمینی  موجب شده است رواناب‌های ما نسبت به درازمدت حدود 80 درصد کاهش پیدا کند واگر روند بیش برداشت سفره‌ها را ادامه دهیم رودخانه‌های ما تبدیل به رودخانه فصلی می‌شود.
وی بیان کرد: در رودخانه‌های استان به دلیل خشکسالی‌های اخیر دبی پایه به حداقل رسیده و باید با کمک مردم این مساله را مدیریت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار