فرماندار آزادشهر خبر داد

فرماندار شهرستان آزادشهر با اشاره به رفع مشکلات واگذاری زمین برای احداث کلانتری شهر نوده خاندوز، گفت: ساختمان این کلانتری به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

کلنگ‌زنی ساختمان کلانتری نوده خاندوز

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، حبیب شفایی در نشست مشترک با محمدرضا اصلانی فرمانده منطقه انتظامی شهرستان آزادشهر که در محل دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه پرسنل انتظامی در تمامی ساعات شبانه‌روزی برای ایجاد امنیت در شهرستان، اظهار کرد: صمیمانه از همه این تلاش‌های صادقانه و بی‌منت این عزیزان تشکر کرده و امیدواریم که بتوانیم این روند را تداوم بخشیم.

وی با بیان اینکه موضوع واگذاری زمین برای احداث کلانتری شهر نوده خاندوز نهایی شده است، افزود: با توافقات انجام شده به زودی کلنگ احداث ساختمان کلانتری در شهر نوده خاندوز به زمین زده خواهد شد.

گفتنی است نام قدیم شهر آزادشهر «قره تکن» می‌باشد که قریه‌ای کوچک بوده است، قره در زبان ترکی به معنی سیاه و تکن به معنای تلو می‌باشد. در اوایل حکومت رضاشاه پهلوی وقتی وی از این منطقهٔ خوش آب وهوا و جنگلی عبور می‌نموده ضمن آنکه دستور احداث یک پاسگاه ژاندارمری را در این محل که اکنون در میدان مرکزی شهر قرار گرفته است می‌دهد و از این پس این محل را شاه‌پسند نامیدند و کم‌کم‌ رو به توسعه نهاد.

پس از انقلاب ۵۷ نام این شهر به آزادشهر تغییر یافت. جمعیت شهری آزادشهر در سال ۱۳۹۵، برابر با ۵۷۳۶۰ نفر بوده‌است که از غرب به شهرستان رامیان و مرکز استان گرگان متصل می‌باشد. شهرستان آزادشهر شهری است که تمام مسافران مشهد مقدس و بارگاه امام رضا (ع) از این شهرستان عبور می‌کنند. آزادشهر از شمال به شهرستان گنبدکاووس و از سمت شرق به شهرستان مینودشت و از جنوب به شهرستان شاهرود و استان سمنان متصل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار