باز هم غفلت مدیریتی

این گزارش به در خواست گردشگران و مسافران نوروزی آبشار شیرآباد خان ببین تهیه شده است.

آیا غفلت ، حق زیباترین مجموعه طبیعی استان گلستان است؟

به گزارش گلستان 24، پارک و آبشار شیرآباد در ۶ کیلومتری جنوب شهر خان ببین با داشتن فضای زیبای جنگلی ، آبشارها و غار و استخرهای طبیعی به عنوان یک مجموعه گردشگری در کشور مطرح است.

این اثر طبیعی زیبا در سال ۱۳۹۳ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسید و انتظار این می رود که سیل گردشگران داخلی و خارجی به سمت این مجموعه طبیعی سرازیر شود.

اما غفلت مسوْلین از این اثر ملی و نبود زیر ساخت های لازم در مسیر دسترسی به مجموعه آبشارهای شیرآباد ، مسافرین و گردشگران را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است بگونه ای که در زمان بارندگی و لغزنده شدن زمین ، رسیدن به آبشار های زیبای شیرآباد سخت و گاهاً غیرممکن می شود و آن اندک گردشگرانی که موفق به عبور از این مسیر می شوند با مشقت فراوان و زمین خوردنهای زیاد تنها قادر به تماشای آبشار اول شیرآباد می شوند.

DSC05637

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید پُل چوبی بدون محافظ و لغزنده تردد را برای گردشگران سخت کرده و عده ای خطر را به جان خریده و از زیر پُل و با رفت به داخل آب خود را به آن سمت رودخانه می رسانند.

DSC05575

DSC05630

مسافران و گردشگرانی که از سراسر ایران به این جاذبه طبیعی زیبا سفر می کنند و کیلومترها جاده ها را زیرپا می گزارند تا به چشم این نقاشی زیبای خداوندی را تماشا کنند ، نمی توانند بی تفاوت از کنار این مجموعه گردشگری رد شده و عکس های یادگاری خود را بدون آبشار های شیرآباد ثبت کنند.

DSC05559

تنها سوالی که از مسولین باقی می ماند این است که مگر چند آبشار شیرآباد در کشور وجود دارد که مجموعه هفت آبشار زیبای بالای ۱۰ تا ۳۵ متر ، غار آبی ، آخرین نمونه سمندر ایرانی ، کوه نرگسی و چشمه های جوشان را در دل خود جای داده است؟

گوشه ای از مشقت گردشگران به روایت تصویر:

DSC05545

DSC05542

DSC05628

DSC05547

DSC05538

DSC05539

DSC05558

DSC05551

DSC05570

DSC05583

 

آبشار

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    آقا میگن هر چیزی که با سخت به دست بیاد یه کیف دیگه ای میده

  • ناشناس
    0

    باز میگن چرا گلستان گردشگر نداره
    خوب اگر داشته باشه جای تعجب داره

  • پایگاه خبری آبشار شهر خان ببین
    0

    بازدید مسئولان استانداری و دهیاران آذربایجان شرقی و غربی از منطقه فندرسک

    http://www.absharnews.ir/?p=5642

آخرین اخبار