مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مناطق مرزی استان گلستان بسیار کند و نگران‌کننده است و توجه جدی مردم را طلب می‌کند.

 روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مناطق مرزی استان گلستان بسیار کند و نگران‌کننده است

به گزارش گلستان24؛محمدتقی زمانی‌نژاد صبح امروز در جلسه ارزیابی مقاوم سازی واحدهایی مسکونی روستایی استان با اشاره به مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: بیشتر واحدهای مسکونی خسارت دیده در زلزله اخیر مربوط به واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام روستایی بوده است.

وی همچنین عدم تخریب واحدهای مسکونی غیرمقاوم و سکونت در این واحدها را سبب افزایش آمار تلفات انسانی دانست و افزود: استان گلستان در گذشته شاهد زلزله‌های 7 ریشتری بوده و با توجه به وجود گسل‌های فراوان در استان، حساسیت مردم و به ویژه مسئولان به امر مقاوم‌سازی واحدهای روستایی بسیار حیاتی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان تصریح کرد: روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مناطق مرزی استان بسیار کند و نگران‌کننده است و توجه جدی مردم را طلب می‌کند و در این بین نقش ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران،مدیران بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مقاوم سازی برای ترویج فرهنگ مقاوم سازی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار موثر است.

وی همچنین با اشاره به طرح تامین مسکن خانواده‌های دارای 2 یا چند عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی اظهار کرد: از 129 خانوده مشمول این طرح، 103 خانوار از طریق این طرح تاکنون صاحب مسکن مقاوم و نوساز شده‌اند و بقیه نیز در مرحله عقد قرارداد با بانک‌ها هستند.

عباس حق‌بین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون 3 هزار و 200 متقاضی برای دریافت تسهیلات احداث مسکن روستایی نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای خود اقدام کرده‌اند که یک‌هزار و 615 فقره موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند.

وی از مدیران شعب خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل ظرفیت سهمیه اختصاص داده شده به شعب و معرفی به بانک‌های عامل و همچنین نظارت مستمر ناظران فنی بر روند ساخت و سازها و تسهیل در خدمات به مردم ، اقدام کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار