مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان یادآور شد: 100 درصد خانوارها و محیط های شهری از گاز طبیعی بهره مندند و خانواده های روستایی نیز 84 درصد و 29 شهر و 993 روستای استان گلستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

جمال لیوانی: مردم صرفه جویی نکنند به مشکل خواهیم خورد

مهندس صفرعلی جمال لیوانی مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان ظهر امروز(15 دیماه) در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: بین مصرف و تولید گاز طبیعی در گلستان توازن وجود ندارد و تمام گازی که تولید می شود همزمان مصرف می گرددو اگر این روند ادامه یابد استانهای شمالی کشور  در روزهای سرد با مشکل جدی مواجه می شوند.

به گزارش گلستان 24، جمال لیوانی افزود: حجم خطوط تغذیه و توزیع در استان گلستان 7407 کیلومتر و تعداد انشعابات نصب شده نیز 251 هزار و 327 عدد بوده و تعداد مشترکین ما در زمان حاضر 467 هزار و 166 عدد می باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت تقریبی استان گلستان 1 میلیون و 839 هزار نفر می باشد تصریح کرد: جمعیتی که در استان از نعمت گاز بهره مند هستند حدود 1 میلیون و 712 هزار و 956 نفر می باشد که نسبت جمعیت تحت پوشش استان به جمعیت بهره مند از گاز 95 درصد می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان یادآور شد: 100 درصد خانوارها و محیط های شهری از گاز طبیعی بهره مندند و خانواده های روستایی نیز 84 درصد و 29 شهر و 993 روستای استان گلستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

صفرعلی جمال لیوانی ادامه داد: 69 روستا عملیات اجرایی آن آغاز شده که امسال و سال بعد به مرحله بهره برداری خواهند رسید و تعداد واحدهای صنعتی که از گاز بهره مند هستند 422 عدد و تعداد جایگاه های CNG که گاز رسانی شده 64 عدد می باشد.

SAFARGA

جمال لیوانی در ادامه با قرارگرفتن در کنار نقشه ایران مراحل عبور لوله های گاز از تولید تا رسیدن به محل مصرف یعنی استان گلستان را تشریح کرد.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه گاز مصرفی در عسلویه تولید می شود و با در نظر گرفتن مصرف در طول مسیر تا زمانی که به ما می رسد ، ما در ته صف قرار داریم اما اگر مردم صرفه جویی کنند و دمای خانه را بین 18 تا 21 درجه نگه دارند، قطعا قطعی گاز نخواهیم داشت .

مدیر عامل شرکت گاز گلستان در پایان به سوالات بسیار خبرنگاران پاسخ داد . وی همچنین از خبرنگاران خواست با فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ درست استفاده از این نعمت خداوندی به یاری شرکت گاز بشتابند.

مهندس صفرعلی جمال لیوانی گفت : بدهی امسال ما تقریبا وصول شد و البته از گذشته هم یک مقدار بدهی داریم که به دنبال وصول آنها هستیم .

وی در خصوص تعطیلی کارخانه ای در نصرآباد به دلیل بدهی گاز تاکید کرد: این واحد شش ماه پول گاز نداده بوده و حتی بدهی قبلی نیز داشته و در حال حاضر تنها واحد صنعتی در استان می باشد که به علت بدهی آن را تعطیل کردیم .

ارسال نظر

آخرین اخبار