رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح "اجتماع‌محور" با هدف تربیت مربی و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۷ محله آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس در حال اجرا است.

اجرای طرح "اجتماع‌محور" در گنبد

به گزارش گلستان24؛محمدرضا فشایی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: طرح "اجتماع‌محور" در محلات, زابل آباد, اینچه برون, اسلام آباد, سیدآباد, بدلجه, مدرسی, اراز محمد آخوند اجرا شد و در مجموع 30 هزار نفر از آموزش‌های این طرح بهره‌مند شده و جزو سفیران طرح و تسهیل‌گر قرار گرفتند.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس افزود: در جمع‌بندی اقدامات کمیته فرهنگی و پیشگیری, در 9 ماهه سال جاری, آموزش دوره‌های مهارت برای زندانیان, سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محلات آسیب‌پذیر برگزار شد, در کنار این برپایی نمایشگاه, مشاوره و هدایت شغلی نیز برگزار شد.

فشایی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش 200 نفر از معاونین و کارشناسان و تسهیل گران به مدت 14 ساعت در راستای طرح شهید شوشتری آموزش‌های لازم دیدند و قرار است آموزش آسیب‌های فضای مجازی و کنترل خشم برگزار شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: در طرح شهید شوشتری, 25 نفر از متکدیان که درآمد خاص نداشتند, ساماندهی شدند و همچنین 5 نفر در روزهای اخیر در خانه سالمندان و 8 نفر نیز در مراکز اقامتی ساماندهی شدند که مددجوی کمیته امداد شهرستان بودند.

فشایی گفت: در ساماندهی متکدیان, 7 دستگاه عضو هستند, اما همه بار مسئولیتی به عهده بهزیستی شهرستان است و نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند و نماینده فرمانداری نیز باید با اختیار تام همکاری کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: افرادی که در خیابان‌ها به عنوان متکدی و کارتن‌خواب توسط بهزیستی ساماندهی می‌شوند به مراکز اقامتی واگذار می‌شوند, مددجویان تحت پوشش ارگان‌هایی مانند کمیته امداد, با تفاهم‌نامه‌ای که هر ساله منعقد می‌کنند, یک سوم هزینه را پرداخت می‌کنند که متاسفانه در سال جاری این تفاهم‌نامه در شهرستان انجام نشده و تقاضای بهزیستی اجرای این تفاهم‌نامه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار