رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس درشرق گلستان از آغاز توزیع 35 هزار اصله نهال رایگان توسط این اداره برای غرس در حاشیه جاده های بین شهری و روستایی، اماکن ورزشی و فضای باز واحدهای مسکونی و اداری خبر داد.

توزیع 35 هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش گلستان 24،صفر سیجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد نهال با هدف ترویج کاشت درخت، حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهرستان به صورت رایگان بین مردم، تشکل های مردمی حوزه محیط زیست، شوراهای روستایی و دهیاران، ادارات و نهادها، مدارس و مراکز آموزش عالی توزیع می شود.
وی افزود: توزیع این نهال ها که بیشتر از گونه های اکالیپتوس، صنوبر، انواع افرا، انواع سرو، چنار، برگ نو، سنجد تلخ، گز گلدانی، داغداغان، گردو، ون خیابانی و اقاقیا هستند، از امروز در دو بخش داشلی برون و مرکزی گنبدکاووس آغاز شده است.
سیجانی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار با افراد، بویژه اشخاص حقوقی که نهال از این اداره تحویل می گیرند، قرارداد کشت نهال ها و تضمین برای نگهداری و مراقبت از آنها امضا می شود.
وی بابیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برای تامین هر اصله نهال حداقل حدود 30 هزار ریال هزینه می کند، تصریح کرد: نظارت بر کشت نهال ها و نگهداری از آن باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس ادامه داد: فردا (پنجشنبه) پنجم بهمن ماه مراسم درختکاری ابتدا در محوطه مجموعه سوارکاری این شهرستان و در ادامه در حاشیه جاده گنبدکاووس به مینودشت توسط تشکل زیست محیطی 'سبزگامان دکتر بسکی' انجام می شود.
سیجانی از متقاضیان دریافت نهال بویژه اشخاص حقوقی درخواست کرد تا تقاضای نهال درخواستی خود را در ساعت اداری به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس تحویل نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار