فرماندار گنبدکاووس:

فرماندار گنبدکاووس گفت: در ایام دهه فجر ۲۲۱ پروژه به ارزش ۸۲ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی می کنیم که از این تعداد ۳۰ پروژه کلنگ زنی و ۱۹۱ پروژه قابل افتتاح و بهره برداری است.

کلنگ زنی ۲۲۱ پروژه در دهه فجر

به گزارش گلستان24؛عبدالقدیر کریمی، فرماندار گنبدکاووس، امروز (7 بهمن) در نشست با گروه خبری فجر گلستان گفت: با توجه به شرایطی که کشور در حوزه منطقه ای و جهانی و داخلی دارد و مسائلی که طی دو سه ماه گذشته داشتیم؛ همراهی مردم و شادابی آنان، ایجاد آرامش و امنیت مردم جزو اولویت های اساسی است.

 

وی افزود: در ستاد بر روی این مسئله تمرکز داشتیم  و تلاش کردیم تا از همه ظرفیت ها و قابلیت ها استفاده کنیم تا دهه فجری متفاوت نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

 

فرماندار گنبدکاووس بیان کرد: باید از تجربیات سال های گذشته استفاده کنیم و با آسیب شناسی که از برنامه های سال های قبل انجام شد، انتظارات و مطالبات مردم از برنامه های سال گذشته  که مورد نقد بوده سعی کردیم که امسال این مسائل را نداشته باشیم.

 

وی گفت: تکراری بودن، کلیشه ای بودن، دولتی برگزار شدن برنامه ها، طولانی شدن زمان برنامه ها، تعدد سخنران ها، تکراری صحبت کردن سخنرانان و شعاری سخن گفتن، دادن قول هایی که به نتیجه نرسد جزو دغدغه های مردم بوده که هرچند ممکن است سطحی باشد اما در مجموع از میزان رصایت خاطر مردم می کاهد.

 

کریمی ادامه داد: برای همین اعلام کردیم که دستگاه ها با همکاری کارشناسان خودش ذوق، از ظرفیت اساتید نخبگان و دانشجویان استفاده کنند و تلاش کنند برنامه های متنوع و جذاب تری را با بررسی و مطالعه اینکه چه برنامه هایی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، انجام دهند. همچنین مخاطب اصلی ما مردم، تشکل ها سمن ها بودند که در گنبدکاووس خانواده بزرگی از تشکل های فعال داریم، تلاش کردیم که از ظرفیت این مجموعه برای حضور بیشتر مردم در برنامه ها استفاده کنیم.

 

فرماندار گنبدکاووس افزود: با توجه به اینکه در شهرستانی زندگی می کنیم که به نوعی از ظرفیت همه اقوام و مذاهب برخوردار هستیم، حضور نمایندگان این اقوام و مذاهب درمراسم و مناسبت های ما از اولویت های ما است. در این حوزه هم تأکید شد که تلاش نماییم تا در برنامه های شاخص شهرستان حضور چشمگیرتری از این مجموعه را شاهد باشیم. در جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر شهرستان در حوزه جوانان و بانوان تأکید زیادی شد و مشاور امور بانوان و شورای راهبردی جوانان موظف شدند این ظرفیت را فعال کنند.

 

وی ادامه داد: به دلیل تعدد روستاها، 165 روستای رسمی و کددار حوزه شهرستانی ما ظرفیت بسیاری خوبی هستند برای اینکه در تعداد قابل توجهی از این روستاها برنامه های شاخص خود را اجرا کنیم.

 

فرماندار گنبدکاووس گفت: حدود 700 برنامه در سطح شهرستان در ایام دهه فجر اجرا می شود که 150 برنامه، شاخص و با اثرگذاری بالا هستند که تلاش شده این برنامه ها در همه حوزه ها و طیف ها تسری پیدا کند.

 

وی بیان کرد: در ایام دهه فجر 221 پروژه به ارزش 82 میلیارد و 724 میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی می کنیم که از این تعداد 30 پروژه کلنگ زنی و 191 پروژه قابل افتتاح و بهره برداری است که 157 مورد اشتغال مستقیم و تعداد قابل توجهی اشتغال غیرمستقیم خواهیم داشت.

 

کریمی عنوان کرد: دو پروژه هم در دستور کار استاندار داریم که طی  دو ماه گذشته در این حوزه، پیگیری ها و جلسات مستمری داشت که به نتایج خوبی هم رسیده است که اطلاعات مربوط به کلنگ زنی این دو پروژه چند ده میلیاردی که در توسعه و ارتقاء شاخص های اقتصادی شهرستان و استان بسیار اثرگذار و تعیین کننده خواهد بود، در روزهای آینده اعلام می شود.

 

وی به اشاره به تفکیک پروژه ها هم گفت: از مجموع پروژه های شهرستان 157 پروژه عمرانی است که حدود 70.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده 64 پروژه هم اقتصادی است 12.7 میلیارد تومان هم سرمایه گذاری شده است.

 

فرماندار گنبدکاووس بیان کرد: 8 میلیارد تومان از پروژه ها شامل گازرسانی به دو روستای مرزی هوتن و کرند، کلنگ زنی مدرسه، روکش آسفالت، بوته کاری نهال های مرتعی با هدف جلوگیری از بیابان زایی، بهره برداری از 200 واحد مسکن روستایی است.

 

وی با اشاره به پروژه های اقتصادی و اشتغالزای قابل افتتاح در دهه فجر هم گفت: یک باب گلخانه، مرغداری 30 هزار قطعه ای و کارگاه تیرچه بتنی در این ایام به بهره برداری می رسد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار