آیین نصب پرچم بر سردر مغازه‌های گرگان؛

کسبه و بازاریان خیابان امام خمینی (ره) شهرستان گرگان از عمق جان و با ارادتی وصف ناشدنی پرچم مقدس کشورمان را بوسیدند و بر سردرب مغازه‌هایشان نصب کردند اما از مسوولان هم گلایه‌هایی داشتند.

از بوسیدن پرچم مقدس ایران تا گلایه‌های مردم از مسوولان/ من انقلابی‌ام و آمریکا را زیرپا می‌گذارم/ مسوولان مشکلات مردم را نادیده نگیرند

 میدان وحدت شهرستان گرگان میعادگاه فعالان رسانه‌ای استان گلستان بود و پیشتازان جبهه اطلاع‌رسانی فارغ از نگاه سیاسی گردهم آمدند تا با لبیک به فعالیت سه ساله گروه خبری فجر استان گلستان در آیین نصب پرچم بر سردرب مغازه‌های بازاریان خیابان امام خمینی (ره) یادآور خاطرات شیرین سی و نهمین بهار انقلاب باشند.

اهالی رسانه استان گلستان در اقدامی تحسین‌برانگیز به کسبه‌ و بازاریان خیابان امام خمینی (ره) شهرستان گرگان یک پرچم ایران، یک جلد کلام آلله قرآن مجید به همراه تابلویی مزین به عکس شهدای فجرآفرین استان گلستان اهدا کردند.

ابراهیمی: مسوولان به جوانان میدان دهند/ باید جلوی وضعیت نابه‎هنجار بدحجابی گرفته شود

طاهره ابراهیمی یکی از بازاریان در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان گرگان است و 44 سال سن دارد او می‌گوید حدود سه الی چهار سال است که در مغازه مشغول به فعالیت هستم امیدوارم انقلاب اسلامی ایران همچنان پابرجا بماند اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای عزیزمان و همچنین امام زمان (عج) و مردم شریف ایران است و باید قدر این انقلاب را دانست.

ابراهیمی از خاطرات ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گوید و در حالی که خنده شادی بر لبانش نقش می بندد ادامه می‌دهد در روزهای خوب پیروزی انقلاب من حدود چهار الی پنج سال داشتم و با مادر و خواهرم در تظاهرات شرکت کردم و متاسفانه در همان روز تصادف کردم.

از حکومت نظامی و تظاهرات چیزهایی در ذهنم تداعی شده است ولی زیاد حضور ذهن ندارم چون سن کمی داشتم ولی عشق به انقلاب از همان دوران در درون من به وجود آمد.

مسوولان از مردم حمایت کنند و به جوانان میدان دهند یادمان باشد که این انقلاب به راحتی به دست نیامده است خون‌ها ریخته شد تا این انقلاب به ثمر نشت ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌ کنیم ولی متاسفانه شاهد برخی بدحجابی‌ها و بی‌عفتی‌ها در سطح شهر هستیم مسوولان جلوی این وضعیت نابه هنجار را بگیرند.

او ادامه می‌دهد: دهه فجر یادآور خون شهدا است و باید به خون شهدا احترام بگذاریم و مسیر راهی که آنها پیمودند تا این انقلاب به دست ما برسد را ادامه دهیم و نگذاریم که خون مطهرشان پایمال شود.

شاهینی: جیب مردم خالی است/ غیرت ایرانی قبول نمی‌کند که پرچم کشورش به آتش کشیده شود

شاهینی یکی دیگر از کسبه‌های خیابان امام خمینی (ره) شهرستان گرگان است که حدود 27 سال در مغازه خدمت می‌کند و در گفت و گو با خبرنگار فارس می‌گوید: دهه فجر زمینه ای فراهم کرد که مردم افکارشان ارتقا پیدا کند و دهه فجر یعنی ظهوری نو و تولدی دوباره است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما که از مسوولان چه انتظاری دارید افزود: از مسوولان خواسته‌های زیادی دارم چراکه مردم زیادی جان خودشان را در راه این انقلاب فدا کردند متاسفانه در هفت الی هشت سال اخیر می بینیم که معیشت مردم از نظر اقتصادی بسیار ضعیف شده است مردم در مضیغه هستند طوری که جیب‌هایشان خالی است و قدرت خرید ندارند از دولت می‌خواهم که به فکر مردم باشند زیرا مردم این انقلاب را به وجود آوردند.

این مغازه دار از اغتشاشات اخیر سخن می‎گوید و ادامه می دهد: من انقلابی‌ام و آمریکا را زیرپا می‌گذارم و اغتشاشاتی که اخیرا صورت گرفت و آتش کشیدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران قطعا کار بچه‌های ایرانی و انقلابی ما نیست یک عده افراد سودجو پای کار آمدند و می‌خواستند انقلاب ما را زیر سوال ببرند زیرا غیرت هیچ ایرانی قبول نمی‌کند که پرچم کشورش به آتش کشیده شود کسانی که این کارها را کردند ایرانی نبودند.

در حالی که غرور و افتخار ایرانی بودن در صدای این مغازه‌دار موج می‌زند می‌گوید: مردم از انقلاب خسته نشدند مردم ایران، انقلاب‌شان را دوست دارند خیلی‌ها به این پرچم چشم دوختند تا آن را به پایین بکشانند من با نصب این پرچم بر سردر مغازه‌ام اقتدار انقلاب اسلامی ایران را به همگان نشان خواهم داد و با افتخار می‌گویم من یک انقلابی‌ام و قدر این پرچم را می‌دانم و قطعا این پرچم برکت مغازه‌ام را افزون خواهد کرد.

بوسه عشق به وطن بر روی پرچم پرافتخار ایران/ مردم دل پر غصه‌ای دارند

کسبه دیگری بدون اینکه خودش را معرفی کند در حالی که پرچم مقدس جمهوری اسلامی را از دستان خبرنگاران هدیه می‌گیرد بوسه‌ای بر پرچم ایران می زند و می گوید همه مردم، این انقلاب را دوست دارند ولی دل مردم پر از درد است مسوولان نباید مردم را رها کنند خیلی حرف‌ها را نمی توان زد اگر پای درد و دل مردم بنشینید می بینید که مردم دل پر غصه‌ای دارند حرف‌های ناگفته زیاد دارم بگذارید این حرف‌ها در صندوقچه دلمان باقی بماند می‌دانم که مسوولان گوش شنوایی برای ما ندارند.

حشمت: پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود که باید از آن مراقبت کرد

محمدرضا حشمت از دیگر کسبه‌های شهرستان گرگان است که 55 سال سن دارد و می‌گوید: از همه اقشار مردم و مقامات کشوری باید تشکر کرد که این امنیت در کشورمان برقرار شده است زیرا پیامبر(ص) گرامی اسلام فرمودند سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگی است که در اختیار ما قرار داده شده است پس باید قدر این نعمتها را بدانیم.

در مسابقات مشاهده می‌کنیم که ورزشکاران برای به اهتزار درآمدن پرچم ایران چه اشک‌هایی می‌ریزیند و می توانم به جرأت بگویم آتش زدن پرچم ایران توسط عده‌ای سودجو یک کار بسیار احمقانه‌ای بود که صورت گرفت.

حشمت؛ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یک افتخار بزرگ  برای ملت ایران عنوان می‌کند و می‌گوید: پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود که به سادگی به دست نیامد و قدر این انقلاب را باید دانست و از آن مراقبت کرد.

این کسبه با خنده بر لب پرچم ایران را بر دست می گیرد و میگوید این هدیه ارزشمند را به فال نیک می گیرم تا انشالله رزق و روزی ام افزایش یابد.

برای برگزاری این اتفاق خوب و تاثیرگذار مسوولان دستگاه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان، بسیج رسانه استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری داشتند و به دور از موازی کاری و حرکت جزیره‌ای شاهد یک وفاق و همدلی در این حرکت پسندیده بودیم، سازمان صنعت استان با اهدای 200 پرچم، بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدای لوح منقش به شهدای فجرآفرین استان، اوقاف و امور خیریه با اهدای تعدادی کتاب قرآن به معنویت این مراسم افزودند.

اما از همه این موارد که بگذریم حضور برخی از مسوولان گرچه اندک اما قوت قلبی برای مردم بود و از همه مهمتر آنکه مسوول سازمان بسیج رسانه گلستان تا اهدای آخرین پرچم پا به پای گروه خبری فجر گلستان به میدان آمد که باید به این روحیه بسیجی و جهادی دست مریزاد گفت، آرزو می‌کنیم روزی شاهد تقویت این روحیه در تمامی مسوولان و مدیران استان باشیم. /فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار