امام جمعه بندرگز:

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه از تحقق وعده الهى ناامید نشده‌اند، گفت: راز ماندگارى انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها، مداومت و استمرار ملت ایران بر راه و روش انقلابى است.

راز ماندگارى انقلاب اسلامی مداومت ملت ایران بر راه و روش انقلابى است

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته خود به شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: این بزرگوار شهادت یا شکنجه را با پهلوی شکسته و قرار گرفتن بین در و دیوار و آتش را پذیرفت و حق را به حکومت طاغوت ترجیح داد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) پرورش یافته مکتب فاطمه است، تصریح کرد: در تاریخ معاصر فرزند ایشان معمار کبیر انقلاب اسلامی با تاسی از مادر بزرگوارش در مقابل ظالم ایستادگی کرد و ثمره این صبر و مقاومت پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 بود.

امام جمعه بندرگز ضمن گرامیداشت سی‎ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: آزادى (انقلاب فرانسه)، عدالت (انقلاب روسیه) و استقلال (انقلاب الجزایر) انقلاب‎هایی هستند که هر یک نمادی برای جوامع انسانى محسوب می‎شوند ولی باید همه این انقلاب‎ها را در نهایت شکست خورده دانست.

 حسینی تاکید کرد: انقلاب فرانسه تنها بعد از حدود ۱۴ سال با روى کار آمدن «ناپلئون بناپارت» به‌عنوان امپراتور به پایان رسید، انقلاب شوروى بعد از حدود هفتاد سال در ۱۹۹۱ فروپاشید و انقلاب الجزایر که با هدف استقلال این کشور از فرانسه صورت گرفت، عملا با ادامه سلطه و نفوذ فرهنگى و اجتماعى فرانسه تا همین سال‌هاى اخیر، به اهداف از پیش تعیین‌شده خود نرسید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، «انقلابى به‌نام خدا» بر جنبه‌هاى معنویت‌گرایانه و حق‌طلبانه بود، گفت:سه انقلاب بزرگ فرانسه، روسیه و الجزایر که به‌دنبال آزادى، عدالت و استقلال بودند، پس از مدت نسبتا کوتاهى از دوره صعود وارد مرحله افول و نزول شدند ولی در هر سه انقلاب، پس از پیروزى نقش مردم کم‌رنگ شد و مردم خیلى زود از دایره تصمیم‌گیرى بیرون گذاشته شدند.

امام جمعه بندرگز یادآور شد: مردم انقلابى ایران، با وجود اینکه همه مشکلات و شدیدى که در پى دشمنی‎ها با انقلاب با آن رو‌به‌رو شدند، لحظه‌اى از حمایت از انقلاب دست نکشیدند.

حسینی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه از تحقق وعده الهى ناامید نشده‌اند، متذکر شد: راز ماندگارى انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها، مداومت و استمرار ملت ایران بر راه و روش انقلابى است.

وی افزود: بسیارى از انقلاب‌ها در دنیا خیلى زود دچار استحاله شدند و بنیان‌هاى ایدئولوژیک خود را از دست دادند، در نتیجه رو به تضغیف نهادند، اما استمرار انقلاب یک عهد ماندگار میان مردم و رهبرى انقلاب است که تاکنون از گذرگاه‌ها خطیر بسیارى عبور کرده است و به سلامت بیرون آمده است.

امام جمعه بندرگز گفت: انقلاب اسلامى ایران یک انقلاب استثنائى و یک پدیده‌ منحصر به فرد در قرن بیستم بود.

حسینی ماندگارى و در جریان بودن انقلاب اسلامى، هماهنگى و تناسب با فطرت الهى انسان‌، جهانى بودن شعارها و اهداف انقلاب، حاکمیت ارزش‌هاى دینى، اخلاقى و معنوى بر انقلاب و مردمى بودن‌ را برخى از این ویژگى‌ها انقلاب اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب دانست.

وی گفت: مردمى بودن انقلاب اسلامى خصوصیت مهمى است که در واژه‌ى «جمهورى» نظام اسلامى متجلى شده، مردمى بودن انقلاب اسلامى از دو جهت با مردمى بودن سایر انقلاب‌ها تفاوت دارد.

امام جمعه بندرگز بیان داشت: مردمى بودن جزء ذات اسلام بوده و چیزى خارج از آن نیست، اسلام براى مردم و هدایت آنان از سوى خداوند تبارک و تعالى نازل شده و لذا همواره رستگارى آنان را مدنظر قرار داده است.

حسینی با بیان اینکه دین اسلام حضور مردم در اجراى مقررات و دفاع از حریم خود را، اصل اولیه مى‌داند، تاکید کرد: اسلام به‌طور واقعى و حقیقى مردم را در صحنه حفظ مى‌کند، کذب، دروغ و صورت‌سازى براى حضور مردم در صحنه‌هاى انقلاب مبتنى بر اسلام راهى ندارد.

وی به عوامل تضعیف انقلاب‎ها اشاره کرد و گفت: خودباختگى نسبت به بیگانگان و احساس ترس و وحشت در برابر بیگانگان، تکبر و نخوت نسبت به مردم، اشرافى‌گرى و فساد براى دستیابى به امتیازات رانتى، حرام‌خوارى و دریافت حقوق‌هاى نجومى، کسلى و تنبلى و کم‌تحرکى در عرصه مدیریتى و بر زمین ماندن وظایف و حل نشدن مسائل اساسى که به کارآمدى نظام ضربه مى‌زند و طمع بیگانه و ضدانقلاب را بر مى‌انگیزد.

 امام جمعه بندرگز افزود: ضرورت بازگشت به انقلاب و خصلت‌هاى انقلابى، اتحاد و وحدت بین تمامى مدافعان نظام اسلامى ترجیح خدمت بر قدرت، مردم‌گرایى و ساده‌زیستى، کار جهادى، عدالت‌ورزى و فاصله گرفتن از قبیله‌سالارى، تبعیض و تمکین به قانون است.

حسینی با قدردانی از دیوان عدالت اداری و دستگاه قضا در خصوص حذف آبونمان از قبوض گاز، یادآور شد: ما می‌گفتیم شاه نمی‌خواهیم نخست وزیر عوض می‌شد امروز ما می‌گوییم آبونمان نمی‌خواهیم اسمش را عوض کردند.

وی بر نظارت دستگاه قضا بر نهادها، ادارات و سازمان‌ها تأکید کرد و گفت: نظارت بیشتر دستگاه قضا می‌تواند فشارهای اقتصادی که برخی از ادارات و نهادها بر مردم تحمیل می‌کنند کاهش یابد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار