حشمت الله قنبری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در گرگان:

کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما تاکید کرد: نباید فرصت داد کسانی امام خمینی (ره) را به استخدام سلیقه‎های خود درآورند، چراکه امام هویت انقلاب است و تمام هویت معمار کبیر انقلاب اسلامی در وجود امام خامنه‎ای است.

نباید فرصت داد عده‎ای امام را به استخدام سلیقه‎های خود درآورند/ تمام هویت معمار کبیر انقلاب اسلامی در وجود امام خامنه‎ای است

به گزارش گلستان24، حشمت‎الله قنبری امشب در مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد جامع شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: آنهایی که امروز خیال می‎کنند در مخالفت با ولی‎امر مسلمین می‎توانند به راه امام برسند افکار و اندیشه آنها نهروانی و التقاطی است.

وی تصریح کرد: ملت ایران تمام عزت خود را در سایه ولایت فقیه به دست آورده است پرچمی که امام خمینی (ره) برافراشت اکنون با دست باکفایت آیت‎الله خامنه‎ای بر قله جهان در اهتزاز است.

* اگر کربلایی رخ دهد مطمئن باشند که سر عمر سعدها بر نیزه خواهد شد

کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما افزود: برخی خیال می‎کنند که زندگی بدون ولایت تکرار می‎شود زهی خیال باطل، دیگر کربلایی درست نخواهد شد ولی اگر کربلایی رخ دهد مطمئن باشند که سر عمر سعدها بر نیزه خواهد شد.

قنبری بر لزوم تحکیم وحدت مردم تصریح کرد: هیچ موضوعی در کشور نباید عامل تفرقه باشد تاکید امام راحل همواره به وحدت بین امت بود.

وی با اشاره به انتخابات امسال گفت: در هر انتخاباتی یک نفر رئیس‎جمهور منتخب ملت می‎شود در رقابت‎ها نیز یکسری حرف‎هایی زده می‎شود، بالغ بر 41 میلیون نفر پای مکتب انقلاب را امضاء کردند دیگر نباید کسی ذائقه مردم را تلخ کند، همه دعا کنند تا خدا به دولت منتخب کمک کند.

* همه باید دست به دست یکدیگر دهند تا دولت در کارهایش موفق شود/ هر کسی از ولایت زاویه گرفت در اردوگاه اسلام جایگاهی ندارد

کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما افزود: کشور باعزت و با سلامت و باصلابت در سایه ولایت فقیه حرکت می‎کند این خیلی بد است که به خاطر رقابت‎های انتخاباتی، وحدت ملت بر هم بخورد، اکنون همه باید دست به دست یکدیگر دهند تا دولت در کارهایش موفق شود.

قنبری اضافه کرد: دولت نیز باید تمام همت خود را بر این بگذارد که به مردم خدمت کند چراکه مردم لایق خدمتگزاری هستند، این کشور و این انقلاب یک ستون خیمه دارد و آن ولی امر مسلمین است، مابقی باید در زیر سایه ولایت فقیه باشند هر کسی از این خیمه زاویه گرفت در اردوگاه اسلام جایگاهی ندارد.

وی بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل تاکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) در بسیاری از ابعاد یک استثناء را از خودش بر جای گذاشت هیچ‎گاه چه در دوران حیات آن بزرگوار و چه بعد از ارتحال امام راحل کسی نتوانست لایه‎های پنهان این شخصیت الهی را واکاوی و بازخوانی کند.

* مردم ایران برای سرنوشت خودشان تصمیم می‎گیرند

کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما افزود: امام در بین مردم به عنوان کسی شناخته شد که نظام سلطنتی را واژگون کرد و نظام جمهوری اسلامی را تاسیس کرد و با این تحول، دگرگونی بزرگی به وجود آورد، انقلابی پدید آمد که وابسته و استعمارزده نبود، و مردم ایران برای سرنوشت خودشان تصمیم می‎گیرند.

قنبری گفت: شاید در طبقات و صفوف مختلف مردم در جایگاه خواص و یا بدنه اجتماع ایرانی انتخاب و رفتاری درست نباشد اما آنچه دارای اهمیت است اینکه هیچ‎کسی برای ملت ایران تصمیم نمی‎گیرد نه در وزارت خارجه آمریکا و نه در وزارت خارجه انگلیس میزی برای اداره کردن کشور تاسیس نکردند این دستاورد بزرگی است.

وی افزود: در برخی اوقات نسبت به این سرمایه بزرگ که به برکت وجود امام راحل بر ملت ایران ارزانی شد عده‎ای کفران نعمت می‎کنند.

* مسئولان در خدمت به مردم نباید منت بگذارند

کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما با اشاره به اینکه ویژگی‎های انحصاری امام راحل از او یک دایره‎المعارف و مرجعی برای حرکت دادن انسان به مسیر کمالات ساخته است، ابراز کرد: امام در عین اینکه ادیب بود یک فقیه جامع‎الشرایط نیز بود فهم، فقه و درک دقیق و مستمر امام راحل شرایطی را به وجود آورد که استکبار به حاشیه رانده شد.

قنبری از امام راحل به عنوان دانشمند تمام عیار سیاست یاد کرد و گفت: امام خمینی (ره) هر رفتار از هر جبهه‎ای را تحلیل درست می‎کرد زمانی که تدبیر و تصمیم در پنجه با کفایت او قرار می‎گرفت تمام توطئه‎های دشمنان دین و اسلام از هم گسسته می‎شد در عین حال یک شخصیت بزرگ اخلاقی بود در وجود ایشان هیچ نشانه‎ای از منیت وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در خدمت به مردم نباید منت بگذارند، تصریح کرد: در مکتب تربیتی امام کسی اگر در نظام اسلامی مسئولیتی را پذیرفت به خاطر کار کردن و خدمت به مردم نباید منت بگذارد، مردم در انتخاب صالحان همانطوری که از امام پیروی کردند دارای مسئولیت شرعی هستند.

*در داخل برخی رفتارها منطبق با امام نیست/ برخی به وظایف‎شان عمل نمی‎کنند، قدرشناس مردم نیستند

کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما با اشاره به اینکه نهضت امام خمینی (ره) در قلمرو ایران نمانده و تبدیل به یک جریان شده است، تاکید کرد: امام یک هویت، فرهنگ و راهکار سعادت بود دشمن دنبال این بود که بعد از ارتحال امام خمینی (ره) چه کند، اما دست هدایت و نظام تربیت‎گر امام در زمانی که دشمن برای درد امام برنامه‎ریزی داشت دست قدرت و غیبی پروردگار عالم، و با انتخاب خبرگان رهبری، خلف صالح ایشان آیت‎الله خامنه‎ای را به رهبری این انقلاب برگزید.

قنبری با اشاره به اینکه در داخل برخی رفتارها منطبق با امام نیست، ابراز کرد: برخی به وظایف‎شان عمل نمی‎کنند، قدرشناس مردم نیستند، اینها در واقع به خودشان ظلم می‎کنند و باعث می‎شوند برخی باورها ترک بردارد اما در مسیر کلی امام و انقلاب و ولایت نمی‎توانند ایجاد کنند چراکه این انقلاب، انقلاب سال 1357 نیست و یک موجودیت فاخر و هویت والای متعالی است که در برابر همه خواسته‎های استکبار سد ایجاد می‎کند.

وی با اشاره به اینکه امروز حزب‎الله صولت آمریکا و اسرائیل را در هم می‎کوبد، گفت: امروز انقلاب اسلامی در جهان به عنوان یک نقطه کانونی قدرت است آنها اراده کردند هیمنه سوریه را بشکنند اما نشد، با پیشرفته‎ترین امکانات خواستند یمن را تسخیر کنند اما نتوانستند، عراق را با آسیب‎هایی مواجه کردند با سقوط صدام نام امام خمینی (ره) افراشته شد.

*از دامن ملت بزرگ ایران، قاسم سلیمانی‎ها پرورانده می‎شوند/ نعره حیدری ملت ایران اگر از دهان بلند شود استکبار هیچ جای امنی در کره خاکی نخواهد داشت

کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما افزود: اکنون دغدغه استکبار این است که ایران تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه‎ای شده است و نمی‎شود سرنوشت را عوض کرد اینها مرهون امام راحل است، از دامن ملت بزرگ ایران، قاسم سلیمانی‎ها پرورانده می‎شوند فرزندانی تربیت می‎شوند که در خارج از مرزهای جغرافیایی از حریم اهل‎بیت (ع) دفاع کنند.

قنبری تاکید کرد: نعره حیدری ملت ایران اگر از دهان بلند شود استکبار هیچ جای امنی در کره خاکی نخواهد داشت، ناهنجاری‎هایی که مردم به کرات از کنار آن عبور می‎کنند برای این است که مردم قدرت انقلاب را باور دارند، عزت اسلام را می‎شناسند، خواسته ملت ایران این است که مسئولان در حوزه‎های مختلف  خدمت کنند.

وی بیان کرد: هر کسی در طول 37 سال بعد از انقلاب اسلامی با انقلاب، ناسازگاری نشان داد با هر توجیهی که آمد با خشم و غضب مردم ذلیلانه بیرون شد.

*امام هویت انقلاب است/ تمام هویت معمار کبیر انقلاب اسلامی در وجود امام خامنه‎ای است

کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ناخالصی نمی‎پذیرد، ابراز کرد: امروز یک خط انحراف گاهی در برخی جاها شکل می‎گیرد که استکبار نیز فهمیده؛ اما باید بدانند که امام را با برخوردهای استکباری نمی‎توان حذف کرد، نفوذ به اعتقادات و باورهای مردم می‎کنند با تحریف امام می‎خواهند باورهای مردم را خراب کنند.

قنبری گفت: 25 سال بلایی را که بر سر امت اسلامی به وجود آمد برای تحریف پیغمبر (ص) بود کار به جایی رسید که در محراب کوفه شمشیر را بر فرق امیر مومنان امام علی (ع) فرود آوردند و عده‎ای گفتند مگر علی نماز می‎خواند.

وی تاکید کرد: نباید فرصت داد کسانی امام خمینی (ره) را به استخدام سلیقه‎های خود درآورند، چراکه امام هویت انقلاب است و تمام هویت معمار کبیر انقلاب اسلامی در وجود امام خامنه‎ای است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار