رئیس اداره شیلات گنبدکاووس:

رئیس اداره شیلات شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح پرورش ماهیان خاویاری با آب‌های نامتعارف و شور در شهرستان گنبدکاووس اجرایی می‌شود.

طرح پرورش ماهیان خاویاری در گنبد

به گزارش گلستان24؛غلامحسن قزاق ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه با زمین‌های کم بازده و آب‌های شوری که در منطقه گنبدکاووس وجود دارد این مجوز در حال گرفتن است تا بتوانیم ماهی خاویاری را در منطقه پرورش دهیم.

وی تصریح کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان گنبدکاووس با آب‌های نامتعارف و شور اجرایی می‌شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه شیلات گنبدکاووس مقام نخست تولید ماهیان گرمابی گلستان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: مهمترین فعالیت‌هایی که در سطح شهرستان گنبدکاووس انجام می‌شود پرورش ماهی در قفس است و این طرح یک طرح ملی است ما با اجرای این طرح موفقیت‌آمیز در پشت سد گلستان در حال گرفتن مجوز برای سرمایه‌گذار هستیم.

قزاق از استفاده دومنظوره از آب چاه‌های کشاورزی در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و اذعان کرد: در راستای بهینه استفاده کردن آب و بالا بردن سطح تولید و همچنین افزایش درآمد سرانه روستاییان و اشتغال پایدار که می‌تواند با وجود چاه‌های مجاز که در سطح شهرستان وجود دارد باعث افزایش سطح تولید، اشتغال پایدار در استان گلستان می‌شود.

وی با بیان اینکه پرورش کوریکودیل در سطح شهرستان گنبدکاووس صورت می‌گیرد، یادآور شد: اکنون در حال استعلام از یک مزارع پرورش کوریکودیل را داریم.

رئیس اداره شیلات شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات اداره شیلات شهرستان گنبدکاووس تولید جلبک در سطح این شهرستان است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار