معاون توسعه آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات گلستان از تولید بیش از ۱۸ هزار تن انواع بچه‌ماهی‌ گرمابی طی سال گذشته در استان خبر داد.

تولید بیش از ۱۸ هزار تن انواع بچه‌ماهی‌ گرمابی در گلستان

به گزارش گلستان 24؛محمود سقلی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و در حاشیه تور رسانه‌ای اصحاب رسانه استان گلستان، به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شیلات استان گلستان اشاره و اظهار کرد: درصدد هستیم در افق ۱۴۰۴ بیش از ۸ هزار تن ماهی در قفس و پن در دریایی خزر و در محدوده استان گلستان تولید کنیم.

وی تصریح کرد: با انجام مطالعات سه طرح پرورش ماهی در قفس را در استان گلستان دنبال کردیم که یک طرح در محدوده خلیج گرگان است و با توجه به مشکلات زیست‌محیطی این طرح را دنبال نکردیم.

معاون توسعه آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات گلستان گفت: در پرورش ماهی در قفس که  توسط سرمایه‌گذاران بومی شهرستان بندرترکمن اتفاق افتاده در بستر دریا قفس‌هایی تهویه شده که وزن بچه ماهی‌های ۱۰۰ گرمی این تولیدکننده به ۲۰۰ گرم افزایش یافته است.

 سقلی تاکید کرد: استان گلستان و شهرستان ترکمن در پرورش ماهی در پن از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای طرح پرورش ماهی در پن گونه قزل‌آلا را برای جذب سرمایه‌گذار در نظر گرفتیم، اذعان کرد: در این روش می‌توان انواع ماهی‌های خزری را پرورش داد.

معاون توسعه آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات گلستان ادامه داد: در سال گذشته استان گلستان در حوزه پرورش ماهی‌های گرمابی مقام چهارم را در کشور داشت و توانست بیش از ۱۸ هزار تن انواع ماهی‌های گرمابی را تولید کنند.

سقلی بیان اینکه در سال گذشته 750 تن ماهی‌های سردابی در استان تولید شده است، یادآور شد: در استان گلستان ماهی‌های زینتی نیز پرورش داده می‌شود که در سال گذشته 3.5 میلیون قطعه ‌بچه‌ماهی زینتی به کشورهایی مانند عراق، ترکیه و آذربایجان از استان گلستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهی به دریای خزر به منظور حفظ گونه‌های موجود از دیگر برنامه‌هایی است که اداره‌کل شیلات استان گلستان برعهده دارد، متذکر شد: در سال گذشته ۴۱ میلیون و امسال ۶۸ میلیون بچه ماهی به دریای خزر رهاسازی شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار