سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان:

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان گفت: استان رتبه اول کشور را در اشتغال ناقص دارد که این وضعیت به نواقص دستورالعمل‎های آماری برمی‎گردد.

گلستان رتبه اول کشور را در اشتغال ناقص دارد

 به گزارش گلستان24، علی مرگدری ظهر امروز در نشست صمیمی با تشکل‎های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: جامعه جوان و فارغ‎التحصیل در استان گلستان 29.7 درصد است و 30 درصد جوانان تحصیلکرده گلستان بیکار هستند لذا نظام آموزشی با نظام کار همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر سه هزار میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در صنعت طیور صورت گرفته است، تصریح کرد: استان گلستان در بخش صادرات جوجه، تخم‎مرغ، مرغ، خوراک دام و طیور، مکمل‎های غذایی و دارویی حرف برای گفتن دارد و پیشتاز است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان‎ افزود: چیزی حدود 40 درصد ظرفیت از سه هزار میلیارد در حال استفاده بوده و 60 درصد این سرمایه‎گذاری راکد مانده است.

مرگدری با اشاره به اینکه در تنظیم توسعه صادرات حلقه مفقوده وجود دارد، گفت: استان گلستان ظرفیت صادرات 120 الی 140 هزار تن مرغ را دارا است، اما پل‎های شکسته‌ای وجود دارد که باید برای آنها چاره‎اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان بانک‎محور شده، این وضعیت را نامطلوب خواند و افزود: بانک‎ها مشکلات متعددی دارند، طی سال‎های 1392 و 1393 و چهار ماه ابتدایی سال 1394 توانستیم 210 طرح صنعتی و تولیدی را سرپا نگهداریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان گفت: سرمایه‎گذاران انگیزه دارند، اما فضای مناسبی از سوی بانک‎ها دیده نمی‎شود.

مرگدری گفت: در حوزه آموزش، پرورش و سلامت مشکلات زیادی وجود دارد، لذا باید تلاش کنیم با همدلی و همزبانی بر مشکلات فائق شویم و گام‎های قابل قبولی برداریم.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در زمینه کشاورزی ظرفیت‎های فراوانی دارد، ادامه داد: گلستان در تدوین اطلس شیر ایران به عنوان استان معین شناخته شد.

مرگدری گفت: از سال 1382 تا سال 1392 حدود 54 درصد دامداری‎های بزرگ استان گلستان تعطیل شدند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار