مدیرکل تشکل‎های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب وسیع تعریف نشده است، گفت: هر چه به مردم نقش داده شود فتح‎الفتوح فرهنگی می‎توان کرد.

جبهه فرهنگی انقلاب با نقش آفرینی مردم فتح الفتوح خواهد کرد

به گزارش گلستان24؛حجت‎الاسلام رضا معممی مقدم ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر که به همراه تجلیل از خادمان 28 صفر و اعضای سابق شورای هیئت‎های مذهبی استان گلستان در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر در حقیقت پاسداشت امام امت است.

وی تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم قدردانی و تجلیل از ایام الله دهه فجر کنیم این پاسداشت می‌تواند پاسداشت امام امت باشد که با بهره گیری از تفکر و مطالعه پیرامون منظومه فکری مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) این مهم محقق می‌شود.

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه پنجم سوره ابراهیم افزود: ما به موسی امر کردیم امت را از تاریکی به روشنایی ببر و یادآوری کن روزهای خدا را؛ بنابراین باید روزهایی که بوم‎الله است مرور شود امام راحل 22 بهمن را یوم‎الله نامیدند، بازخوانی اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی پاسداشت این ایام است.

معممی‎مقدم با تصریح اینکه جامعه دچار یکسری آسیب‎های اجتماعی و فرهنگی شده است، بیان کرد: با مراجعه به مکتب امام خمینی (ره) گفتمان امام را در جامعه جاری و ساری کنیم.

وی توجه به مردم و اعتقاد قلبی به مردم را زیربنای گفتمان امام راحل دانست و اظهار کرد: امام خمینی (ره) در گفتمان خود فرمودند هر کس که اعلامیه امام را بخواند و یا تکثیر کند انقلابی است.

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب وسیع تعریف نشده است، افزود: ما به مردم نتوانستیم  نقش بدهیم، اگر به مردم نقش داده شود می‎توانیم فتح‎الفتوح فرهنگی کنیم.

معممی‎مقدم؛ ایمان به هدف ایمان، ایمان به راه و ایمان به مردم را مولفه‎ای اثرگذار در تعالی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ایمان به مردم کمرنگ شده است لذا دچار مشکلات و چالش‌های جدی هستیم.

وی یکی از شاخصه‎های گفتمان امام راحل را مردمی کردن امور دانست و این مهم را نجات دهنده جامعه خواند و گفت: باید در نقش دادن به مردم و مردمی کردن امور تلاش کنیم در این زمینه امام از هر تخصص، تحصیل، شهری یا روستایی، پیر یا جوان برای همه نقش تعریف می‌کردند ،هویت دادن به اقشار مختلف باعث موفقیت ما در همه برهه‎ها بوده است.

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وقتی مردم به اسم بسیج به جبهه رفتند از آن جا فتح‎الفتوح‎های زیادی برای انقلاب اسلامی به وجود آمد، امام به مردم نقش راهبردی داد نه تاکتیکی؛ یعنی باید احساس تکلیف کنند و منتظر ابزار نباشند.

معممی‎مقدم افزود: امروز نگوییم فلان ابزار و اعتبار را بدهید تا کار فرهنگی کنیم امروز دشمن به غارت فرهنگی آمده است، باید با توانایی‎هایی که داریم در عرصه‎های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش آفرین باشیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در همان مسیر امام خمینی (ره) حرکت می‎کنند، گفت: در سند 2018 امنیت ملی آمریکا 15 بار اسم ایران برده شده است ایران که زمانی محمد رضا شاه به دست ملکه اتریش بوسه می‎زد اما در سند 2018 امنیت ملی آمریکا 15 بار اسم ایران برده شده است.

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه ایران به عنوان ابرقدرت مطرح است، اظهار کرد: اگر ایران ضعیف بود چه لزومی داشت که آنها با ما به مجادله و مخاصمه بپردازند، اگر ایران ضعیف بود چرا شهدای هسته‎ای ما را ترور کردند و به دنبال قاسم سلیمانی هستند.

معممی‎مقدم با اشاره به چرایی  جنگ منطقه‎ای توسط استکبار در خاورمیانه گفت: آنها می‌خواستند ایران حذف شود، اسرائیل که روزی سفارش از نیل تا فرات داده بود اکنون اسرائیلی‌ها دارند مانورهای پدافند دفاعی انجام می‎دهند برای اینکه می‎دانند حزب‎الله لبنان می خواهد با آنها حمله کند.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز جایگاه شیعه در جایگاه بسیار رفیعی در جهان قرار دارد برای عزت پیدا کردن باید تابع ولایت فقیه باشیم و به فرموده مقام معظم رهبری هر کسی بر طبل اختلافات بکوبد مزدور دشمن است، ما قطعا به وجود به مقام معظم رهبری و هدایت گری ایشان افتخار می‎کنیم.

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامیبا تاکید بر اینکه برخی از عناصر نابخرد به دنبال حاشیه‎سازی در کنار و بعد از ظهر 22 بهمن هستند بر لزومی هوشیاری مردم تاکید کرد و خطاب به تشکل‎های دینی افزود: به خانواده‌ها و دوستان‎تان بگویید به اسم تظاهرات مدنی؛ نان، کار و آزادی فریب نخورند.

معممی‎مقدم گفت: گلبانگ تکبیر شب 22 بهمن از مساجد، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و انجمن‎ها با صدای بسیار بلند فریاد زده شود این برای ایجاد انسجام بین مردم ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی کارساز است.

وی با بیان اینکه مردم حضور شکوهمند در راهپیمایی 22 بهمن داشته باشند، گفت: حضور منسجم مردم باعث عقب راندن دشمن و ایجاد ناامیدی آنها خواهد شد در عرصه اقتصاد نیز موثر است، دشمنان وقتی ببینند مردم منفعل هستند آنها امیدوار می‌شوند در حوزه‎های ‎اقتصادی تحریم‎ها را بیشتر می‎کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار