ویژه برنامه کمیته قرآن دهه فجر گلستان

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران طرح "عطر قرآن در فجر انقلاب" با بیش از 24 ویژه برنامه قرآنی در قالب محافل پرشکوه انس با قرآن کریم و به یاد شهدای سرافراز انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای سراسر استان گلستان برگزار شد.

طرح "عطر قرآن در فجر انقلاب" در استان گلستان برگزار شد + تصاویر

به گزارش گلستان24؛سید مصطفی حسینی واعظ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان در این خصوص گفت: به یاری خداوند متعال و به مناسبت فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با برنامه ریزی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گلستان و حمایت سازمان دارالقرآن الکریم و مشارکت دستگاه های فرهنگی و قرآنی استان و کشور همچون: مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همت و اجرای جبهه فعالان قرآنی استان گلستان طرح "عطر قرآن در فجر انقلاب" در قالب محافل پرشکوه اُنس با قرآن کریم و به یاد شهدای سرافراز انقلاب در سراسر استان گلستان برگزار شد. 

وی اذعان داشت : یکی از دستاوردهای ارزشمند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران فراهم شدن بستر فعالیت‌های دینی فرهنگی و رشد سریع فراگیری آموزه‌های قرآن کریم و تلاش در جهت نهادینه کردن آن در جامعه است که مستندات موجود و توفیقات حاصله در عرصه‌های مختلف قرآنی بیانگر کارنامه موفق این حوزه است . 

حسینی واعظ خاطرنشان کرد: این طرح قرآنی با هدف اجرای برنامه های اُنس با قرآن کریم، توجه به تفسیر و سبک زندگی قرآنی و ایجاد فضای قرآنی در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در مناطق شیعه و سنی نشین استان گلستان برگزار شد. 

وی افزود: اعزام کاروان های قرآنی متشکل از چهره های ممتاز قرآنی جمهوری اسلامی ایران و استان گلستان اعم از قاریان، حافظان، گروه های مدیحه سرایی، مفسرین به نقاط مختلف استان و اجرای محافل پر شکوه اُنس با قرآن کریم در بیش از 24 شهر و روستا از جمله: گرگان، آق لا (عطا آباد)، گنبد کاووس، علی آباد کتول، کلاله، مینودشت، آزادشهر، بندرترکمن (5 پیگر)، رامیان ، خان ببین ، نگین شهر و ... به اتمام رسید. 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در طرح "عطر قرآن در فجر انقلاب" که از تاریخ 11 بهمن ماه 96 شروع شد و تا 21 بهمن به طول انجامید، قاریان برتر کشوری استاد مهدی فروغی مهمان از شهر مقدس قم، استاد علیرضا رضایی و استاد هادی اسفیدانی از شهر مقدس مشهد به تلاوت قرآن کریم پرداختند. 

وی ادامه داد: از نکات مثبت و ویژه این کاروان می توان به استفاده از ظرفیت های استان از جمله قاریان ممتاز استانی شیعه و سنی، حافظان کل و برگزیده و نوجوان استانی و گروه های مدیحه سرایی برتر استان اشاره کرد. 

حسینی واعظ تصریح کرد: اجرای قطعه های زیبا توسط گروه های مدیحه سرایی امیرالمومنین (علیه السلام) از گرگان، گروه مکتب المهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) از گنبد و گروه فطرس از مینودشت که از گروه های برجسته استانی نیز می باشند بخشی از برنامه های این طرح در شهرهای مختلف استان نیز بود. 

وی اذعان داشت: حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، بارها بر ضرورت حفظ و تقویت روحیه ایثار و مقاومت و گرامی داشت یاد شهدا تاکید فرموده اند تا جایی که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت ندانسته اند؛ این مهم ما را بر این داشته تا با هدف تقویت روحیه ایثار و از خود گذشتگی و نیز تروییج فرهنگ شهادت و گرامی داشت یاد و نام شهدای سرافراز ایران اسلامی، به ویژه شهدای انقلاب اسلامی در استان گلستان، نسبت به اختصاص هر محفل و برنامه به نام و یاد شهدای انقلاب هر شهر نیز اقدام نموده و ضمن طراحی و ساخت المان هایی برای این امر و مزین نمودن محفل به تمثال نورانی شهدا و قرائت فرازی از وصیت نامه و زندگی نامه شهدای شاخص محفل، لوح یادبودی را به خانواده معزز و محترم آن شهدا اهدا نماییم. 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اهدای جوایز نفیس و کمک هزینه سفر مشهد مقدس به قید قرعه به حاضرین در محافل و پذیرایی شام تبرکی در اغلب محافل از دیگر برنامه های طرح "عطر قرآن در فجر انقلاب" در سراسر استان گلستان نیز بود. 

Golestan-Bahman-96 (1)

Golestan-Bahman-96 (2)

Golestan-Bahman-96 (5)

Golestan-Bahman-96 (6)

Golestan-Bahman-96 (9)

Golestan-Bahman-96 (14)

Golestan-Bahman-96 (17)

Golestan-Bahman-96 (19)

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار