استاندارگلستان:

استاندار گلستان با یادآوری اهمیت حضور بخش خصوصی در امر تولید، گفت: نباید حق و حقوق بخش خصوصی تضییع شود و همه دستگاه های اجرایی و بانک ها از تولید کنندگان و سرمایه گذاران حمایت های لازم را انجام دهند.

نباید حق و حقوق بخش خصوصی تضییع شود

به گزارش گلستان24؛از استانداری، سید مناف هاشمی عصر شنبه در پنجاه و چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به همراهی بانک ها در ارائه تسهیلات به تولید کنندگان، اظهار کرد: با توجه به رتبه دوازدهم استان در اعطای تسهیلات رونق تولید به متقاضیان باید تا پایان سال 96 با همکاری دستگاه های دولتی و بانک ها، حداقل گلستان تا جایگاه هفتم کشور صعود کند.
وی افزود: در عرصه پرداخت تسهیلات مربوط به نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی هم اینک با پرداخت بیش از 120 میلیارد ریال به 11 واحد تولیدی رتبه ششم کشور را داریم که امیدواریم با همکاری بانک ها به جایگاه سوم دست یابیم.
استاندار گلستان ادامه داد: 342 واحدی تولید استان با همکاری بانک ها 5هزار و 131 میلیارد ریال وام در قالب رونق تولید، نوسازی و بازسازی و پرداخت مستقیم از بانک ها دریافت کرده اند.
به گفته وی؛ با توجه به اهمیت ارائه وام برای رونق تولید، امیدواریم تا پایان سال جاری با همکاری بانک ها یکهزار تا یکهزار و 200میلیارد ریال دیگر به واحدهای تولیدی پرداخت شود.
هاشمی در خصوص تعهد اشتغال در گلستان نیز گفت که تعهد استان ایجاد 19 هزار و 400 شغل در سال جاری بوده که تا کنون 18 هزار و 178 مورد محقق شده است.
وی همچنین گفت: امسال تعداد اخراجی های مشاغل استان 10 درصد نسبت به مشابه سال گذشته کمتر شد و این نشانه خوبی برای ثبات اشتغال های ایجاد شده ،است.
در این نشست مسائل و مشکلات 10 واحد تولیدی گلستان مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات لازم جهت رفع مشکل آنان صادر شد.
گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد استان بویژه درمناطق روستایی بیشتر بر پایه کشاورزی، دامپروری و تاحدودی ماهیگیری استوار است، بخش صنعت گلستان بیشتر در حوزه واحدهای تولیدی کوچک و متوسط فعالیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار