رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه کشور؛

دکتر نائینی گفت:اگر برخی از مسئولان کشور تفکر انقلابی و دفاع مقدسی داشته باشند می توان همانند جنگ در دیگر زمینه ها به پیروزی رسید.

مشکل عمده کشور نبود تفکر دفاع مقدس در مسئولین است/اگر جنگ نبود ما قدرت دفاعی نداشتیم/دشمن در جنگ نرم به دنبال یار گیری در نظام است90

عصر روز گذشته دکتر علی محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه کشور در نشستی تخصصی در خصوص میراث معنوی دفاع مقدس و نقش آن در استمرار انقلاب اسلامی،گفت:رهبر معظم انقلاب خطاب به مستدسازان ونویسندگان می فرماید اگر پنجاه سال هم در خصوص دفاع مقدس بنویسید و مستند تهیه کنید باز هم جا دارد.

او ادامه داد:دفاع مقدس از منظر رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک شرط برای استمرار و خود آگاهی است؛دفاع مقدس در آن دوره خاص جواب داده و این فرمول برای دیگر عرصه ها هم به خوبی جواب می دهد.

وی اظهار کرد:در جلسه ای که سردار کارگر و باقری با رهبر معظم انقلاب داشتند مطرح شد که همان طور که قرارداد ترکمنچای در یک قرن آثاری منفی برای کشور داشته،دفاع مقدس یک اثر شگفت انگیز بوده برای یک سال و دو سال بلکه برای دو قرن آینده و باید برای بهره مندی از آن جزء به جزء سلول های دفاع مقدس را شکافت.

دکتر نائینی با اشاره به این که تبئین درست آثار دفاع مقدس باعث هویت بخشی و غرور برای جوانان کشور می شود،مطرح کرد:شکافتن سلول های دفاع مقدس هنر می خواهد و کار هر مستند سازی نیست؛کسی که می خواهد این کار را انجام دهد باید اعتقاد و ایمان داشته و همچنین اثر او جریان ساز باشد.

وی خاطرنشان کرد:در آن سال ها انقلاب ما به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و در شرایطی که ما مشکلات فراوانی داشتیم،محاسبات این بود که بستان و خوزستان را میتوان به راحتی اشغال کرد.

او ادامه داد:دشمن بر این تفکر بود که چون منابع مالی جمهوری اسلامی از استان خوزستان تامین می شود میتوان از طریق اشغال آن هم رفتار سیاسی ایران را تغییر داد و هم در پایان کل ایران را اشغال کرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه کشور با بیان این که نیروهای نظامی کشور در زمان آغاز جنگ از توان قدرتی بالایی برخوردار نبودند،گفت:ارتش جمهوری اسلامی ایران توان فعلی خود را نداشت؛ زیرا که تازه انقلاب شده بود،سپاه پاسداران هم از تعداد 14 تا 15 هزار نفر جهت حفاظت از اشخاص و مراکز مهم کشور تشکیل شده بود و سازمانی خاصی نداشت.

دکتر علی محمد نائینی اضافه کرد:با اعتماد به نفسی که حضرت امام خمینی (ره) داشتند باعث شدند تا بدنه ارتش در جاهایی محکم شود و همینطور نیروهای سپاه پاسداران سازماندهی پیدا کنند.

وی با تاکید بر این که دفاع مقدس پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است،اظهار داشت:دفاع مقدس به ما جرات داد تا از انقلاب اسلامی حرف بزنیم و به برکت دفاع مقدس باعث شد تا ساختارهای نظام جموری اسلامی شکل بگیرد.

دکتر نائینی علت وجود فتنه ها را نبود بصریت دانست وگفت:منبع اصلی قدرت ما و رویکرد دینی و قرآنی بصیرت وصداقت است،در زمانی که بصیرت وجود داشته باشد استقامت و ایستادگی در برابر دشمن به وجود می آید.

وی خاطرنشان کرد:بیش از 2 هزار هیئت اندیشه ورز و دانشگاه در امریکا فعالند فقط برای تئوریزه کردن روش های مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام و کار اصلی آنها رساندن ملت ایران به تجدید نظر در هئیت دینی و انقلابی است.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار