رئیس حوزه هنری استان گلستان:

رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: شهر گرگان هنرمندان فاخری دارد که لازم است از آثار آنان در زیباسازی شهر استفاده شود.

مبلمان شهری گرگان نیازمند هنر هنرمندان بومی

به گزارش گلستان24؛به نقل از پاسرو؛ نقی محمدنژاد، رئیس حوزه هنری استان گلستان در نشست صمیمی هنرمندان شهرستان گرگان با اعضای شورای اسلامی این شهر به حماسه پرشمار مردم در 22 بهمن اخیر اشاره کرد و گفت: این حماسه به مراتب نسبت به گذشته دشمنان این مرز و بوم را ناامیدتر کرد.

وی افزود: دشمنانی که با ترقه بازی برخی از فرصت طلبان فکر کردند در 40 سالگی انقلاب چه دگرگونی رقم خواهند زد و آرزوهای دیرینه آنان به ثمر می رسد در 22 بهمن شوکه شدند، آنان نمی دانستند همه مردم ایران از هر تیپ و قشری به صحنه خواهند آمد و بار دیگر محکم و استوار شعار داده و حمایت خود را از رهبری و انقلاب اعلام می کنند.

محمدنژاد تأکید کرد: برای اینکه نسل آینده ما برخوردار از نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد باید هم قدردان این نظام و هم اینکه همواره در تلاش باشیم چرا که این مردم همه چیز خود را در هشت سال دفاع مقدس و در فراز و نشیب های انقلاب اسلامی، هدیه کردند.

رئیس حوزه هنری استان گلستان در ادامه به ارائه تاریخچه ای از فعالیت این نهاد پرداخت و تصریح کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی که سالهای گذشته به نام حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شناخته شده بود یکی از مجموعه فرهنگی های انقلاب است که وابسته به دفتر مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری در دو مقوله کلی هنر انقلاب و دین فعالیت دارد و به تولید آثار هنری در زمینه معرفی انقلاب به نسل فعلی و آیندگان و مشتاقان نظام در سراسر جهان می پردازد و با توجه به اینکه یک نظام دینی داریم از نگاه  توانمندی هنر، مباحث دینی نیز تبلیغ می شود.

محمدنژاد متذکر شد: حوزه هنری هنرمندان متعهدی را گرد هم جمع کرد و به تولید آثار فاخری در بخش های مختلف واحد هنرهای تجسمی، هنر موسیقی، ادبیات پایداری، نمایش و عکس دست زد که از جمله افتخارات اخیر ما کسب رتبه اول و دوم کشوری در جشنواره محتشم توسط استان گلستان در بخش هنرهای تجسمی است.

رئیس حوزه هنری استان گلستان ابراز کرد: دغدغه هنرمندان حوزه هنری در حوزه مدیریت امور شهری و زیباسازی شهر این است که آثار خلق شده برگرفته از آثار فاخر هنری باشد، در سال های اخیر قدم های خوبی برداشته شده اما می بایست این آثار از نظر محتوا و تکنیک در زمره کارهای فاخر گنجانده شود که از این منظر جای ایراد به برخی آثار سطح شهر وجود دارد.

وی گفت: اگر به پیشینه شهر گرگان نگاه کنیم هنرمندان شاخصی داشتیم و داریم، باید از این فرصت استفاده کنیم، دیگران دارند از توانمندی هنرمندان ما بهره می برند، استدعا می کنیم هنرمندان متعهدی که آثار فاخر دارند و صاحب نظر هستند دیده شوند، بجاست شهروندان گرگان چشمشان به آثار فاخر باز شود.

محمدنژاد تأکید کرد: لازم و ضروری است که در مبلمان شهری گرگان هنر هنرمندان خودمان دیده شود، البته معنی این خواسته این نیست که در گذشته این اتفاق نیفتاده است بلکه خواسته ما این است که بهتر دیده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار