مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: ۲۸ مرکز، کمپ‌ یا مراکز اقامتی میان‌مدت در استان گلستان فعال است که در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۳۰۶ نفر از معتادان در این مراکز پذیرش و درمان شده‌اند.

درمان ۴ هزار و ۳۰۶ نفر معتاد در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ابراهیم غفاری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه‌مندی بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان اظهار داشت: یکی از دستگاه‌هایی که در حوزه اعتیاد درگیر بوده و خدمات ارائه می‌کند، سازمان بهزیستی است. بهزیستی در 3 سطح پیشگیری، درمان معتادان و بازتوانی آنها خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه پیشگیری اقدامات خوبی در استان انجام شده است، گفت: سند جامعی توسط ستاد مبارزه با موادمخدر تهیه و ابلاغ شده که امسال اجرایی کردیم و در همین راستا نیز دوره‌هایی برای تربیت مربی برگزار شده است. علاوه بر این 57 محله روستایی و شهری مشغول کار هستیم و در مهدهای کودک هم بحث مصون‌سازی کودکان را داریم.

وی اظهار داشت: در حوزه درمان معتادان 60 مرکز درمان سرپایی در استان وجود دارد که در 9 ماهه امسال 3 هزار و 709 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند. در این مراکز خدمات دارویی به معتادان ارائه می‌شود و پزشک، مددکار پرستار و روانشناس هم حضور دارند.

غفاری افزود: در حوزه کمپ‌ها یا مراکز اقامتی میان‌مدت 28 مرکز در استان فعال است که در 9 ماهه امسال 4 هزار و 306  نفر از معتادان در این مراکز پذیرش شده‌اند که از این تعداد 226 نفر خانم بودند.

وی با اشاره به فعالیت 2 مرکز اقامت شبانه ویژه معتادان گفت: این مراکز در گنبدکاووس و گرگان که بیشترین معتادان را دارند ایجاد شده که ویژه مردان است تا اگر جایی ندارند، به ویژه در شب‌های زمستان در خیابان نمانند. 149 معتاد از این 2 مرکز که خدماتی مانند وعده غذایی گرم، حمام و غیره می‌دهد، استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه تیم‌های مددکاری در مراکز میان‌مدت و در مراکز اقامتی و حتی در نقاط آسیب‌پذیر حضور دارند، گفت: معتادانی که مایل به ترک باشند سریع به مراکز معرفی شده و اقدامات مربوطه انجام خواهد شد تا از یارانه درمان بهره‌مند شوند. سال گذشته به بیش از 735 نفر یارانه درمان داده شد که 135 نفر زنان بودند.

وی افزود: در گرگان در بازدیدهایی که تیم‌های مددکاری و شورای شهر داشتند، مشخص شد که تعدادی از زنان شب‌ها در خیابان هستند که مجوز لازم برای ایجاد مرکز شبانه ویژه زنان انجام شد که در محدوده اوزینه احداث می‌شود و تأمین اعتبارمورد نیاز آن هم انجام شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار