مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از محکومیت متخلف تصرف عدوانی و تجاوز به اراضی تالاب گمیشان به پرداخت جزای نقدی خبر داد.

دستگیری متخلف تجاوز به اراضی تالاب بین‌المللی گمیشان

به گزارش گلستان24؛امیر عبدوس صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری متخلف تجاوز به اراضی تالاب گمیشان اظهار داشت: متخلف تخریب و تجاوز به اراضی تالاب و تصرف عدوانی در شهرستان گمیشان به پرداخت 99 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی با بیان اینکه محیط زیست با تخریب‌گران اراضی ملی و تالاب ها به شدت برخورد می‌کند، افزود: با شکایت  اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن، این فرد متخلف به جرم تصرف عدوانی و تجاوز به اراضی تالابی حاصل از پسروی تالاب گمیشان در سال‌های گذشته به پرداخت این جریمه، محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از محکومیت این متهم خبر داد و افزود: قاضی دادگاه با توجه به گزارشات ماموران یگان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و دیگر مراجع اتهام را وارد دانسته و نسبت به رفع تصرف، حکم صادر کرد.

عبدوس همچنین با اشاره به اینکه با توجه به ممنوع بودن شکار با متخلفان برخورد قاطع می کند، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در 5 ماه گذشته 147 متخلف را که قوانین محیط زیست را نقض کرده بودند، دستگیر کرده و با انجام صورتجلسه تخلف، این متخلفان به مقامات قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اظهار امیدواری کرد که با تغییر نگرشی که در بین مسئولان نسبت به محیط زیست ایجاد شده است در آینده نه چندان دور شاهد برخورد توام با احترام مردم با طبیعت، همانند گذشتگان‌مان خواهیم بود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار