معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گلستان:

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گلستان از وجود ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان خبر داد.

۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در گلستان وجود دارد
به گزارش گلستان24،سید محسن حسینی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان وجود دارد که حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب معادل ۱۳ درصد از آب‌های استان به شکل غیرمجاز از این چاه ها بهره برداری می شود.

وی افزود: انسداد چاه غیرمجاز بعد از حکم صادرشده بر عهده خود متخلف بوده اما بااعتبار تخصیص پیداکرده از سوی دولت حدود ۳۶۲ حلقه چاه مسدود شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان بابیان اینکه در بخش رودخانه‌ها وظایفی داریم، تصریح کرد: در استان گلستان حدود دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه‌های اصلی و سرشاخه‌های آن وجود دارد که یکی از وظایف ما نقشه‌برداری از رودخانه‌هاست و توانستیم در سال گذشته ۱۳۱ کیلومتر از رودخانه‌ها را نقشه‌برداری کنیم.

حسینی بابیان اینکه در سال گذشته ۲۰ دستگاه حفاری غیرمجاز در استان توقیف‌شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار حلقه چاه مورد بازدید قرار گرفت و از حفر ۲۱۸ فقره چاه غیرمجاز هم جلوگیری شد.

وی بابیان اینکه برای کنترل مصرف آب و برداشت از چاه‌های مجاز طرح کنتور دار کردن چاه‌ها در دستور کار قرارگرفته است، تصریح کرد: در سال ۹۵ بر روی ۳۹۰ حلقه چاه مجاز استان گلستان کنتور برقی نصب‌شده است.

محسن حسینی آب منطقه ای گلستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان گفت: رودخانه‌های جوان کف شکنی دارد و نیاز به تثبیت بستر دارند از این رو در ۵۸۰ متر تثبیت بستر انجام دادیم.

صدور ۱۳۰۰ اخطاریه برای متجاوزین به حریم بستر رودخانه ها

وی در رابطه با تخلفات انجام‌شده گفت: در سال ۹۵ حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد اخطاریه برای افرادی که به بستر رودخانه‌ها تجاوز کرده‌اند صادرشده است که ۲۸۰ مورد به محاکم قضایی ارسال‌شده و حدود ۶۶ مورد منجر به رفع تصرف شد.

حسینی افزود: در سال گذشته در ابطه با برداشت غیرقانونی مصالح رودخانه‌ای  ۲۹ مورد شناسایی شد که بخشی را به مراجع قضایی معرفی کردیم.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار