آئین رونمایی کتاب رمان زیوا نوشته فاطمه کریم آبادی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در گرگان برگزار شد.

رونمایی از کتاب رمان زیوا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

به گزارش گلستان24؛آئین رونمایی و نقد کتاب رمان «زیوا» نوشته فاطمه کریم آبادی با همکاری خانه ادبیات گرگان و موسسه آوای سبز اندیشه شامگاه شنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

فاطمه کریم آبادی در رابطه با این کتاب گفت: زیوا در ابتدا قرار بود یک داستان کوتاه باشد و در ژانر نوجوان نوشته شود اما احساس کردم اگر تبدیل به رمان شود حرف های بیشتری برای گفتن دارد.

وی افزود: زیوا در زبان لری به معنی «زیبا» و «زودبیا» تعبیر می شود اما طبق تحقیقات من دینی در جنوب و غرب کشور وجود دارد به نام «منداییان» که الهه وحی آن ها زیوا نام دارد.

کریم آبادی ادامه داد: راجع به دختری است که یک سری اتفاقات موجب میشودبه گذشته اشفکر کند و آسیب هایی که در دوران نوجوانی متحمل شده است.

فرزاد خدنگ، نویسنده و منتقد کتاب در بخشی از نقد این رمان اظهار کرد: زیوا زنی است در همسایگی همه که داستان تولدش تا جایی که می خوانیم و قرار است خواننده هایش بخوانند در ۱۱ فصل بدون اسم در زمان حال آینده وگذشته نوشته شده است.

وی افزود: ۱۱ فصلی که یک زندگی متشنج را خواندنی تر و شنیدنی تر می کند و انسان های عادی را در خود جای داده است.

خدنگ با اشاره به طرح جلد کتاب که نمایی از زمستان را نشان می دهد، ادامه داد: شاید اولین بار که کتاب را که در دست بگیرید سرد نباشد اما وقتی آخر کتاب را مطالعه کنید مخصوصا فصل های ۱۱ و ۱۲ که از نظر روایی معنا پیدا می کند کتاب واقعا سرد دیده می شود.

وی افزود: در ویراستاری کم دقتی شده که در همه نشرها امری عادی است، اما جنس جلد کتاب وکاغذ خیلی خوب است.

خدنگ گفت: این کتاب در ۲۱۶ صفحه نوشته شده است و توسط نشر هزاره ققنوس در تهران به چاپ رسیده است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار