مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان، در ادامه برخوردهای زشت و ناپسند و مداخلات بی دلیل خود در امور خبرنگاران، یکی از خبرنگاران استانی را تهدید کرد.

تهدید یک خبرنگار توسط مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان

به گزارش گلستان 24، وی صبح دیروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بندرگز به گرگان در ایستگاه راه آهن بندرگز، با ادبیاتی بسیار زشت و تند، یکی از خبرنگاران را تهدید کرد:" پام به گرگان برسد تو را بر سر نشیمنگاهت می نشانم."

مدیرکل همشهری استاندار گلستان که معلوم نیست با چه مدرکی به این سمت منصوب شده و پشتوانه استاندار را با خود دارد، در اقدامی مداخله جویانه اظهارکرد: چه لزومی دارد که یک بخش از سخنان استاندار را طبق میل خودت، تیتر کنی؟ من می گویم که خبر استاندار را کار کنی یا نکنی!

 

یازرلو خطاب به این خبرنگار ادامه داد: من دیگر اجازه نمی دهم تو در جلسات شورای فرهنگ عمومی در دفتر نماینده ولی فقیه حضور داشته باشی. 

 

وی ادبیات زشت خود نسبت به این خبرنگار را تا آنجا ادامه داد که حتی گریبان وی را گرفت و واژه هایی همچون غلط می کنی و ... را بکار برد.

 

این در حالی است که دولت تدبیر و امید که با رای بیش از 18 میلیون ایرانی به قدرت رسید، احترام به شرافت و کرامت انسانی مردم از جمله خبرنگاران را، در دستورکارهای خود قرار داده است.

 

این احترام و منزلت به جایگاه خبرنگاران تا جایی است که رئیس جمهور و مسئولان ارشد کشور، نقد را حق خبرنگاران و لازمه رشد کشور می دانند، اما در استان گلستان، مدیرکل روابط عمومی استانداری که با استاندار شدن صادقلو، همشهری خود، با مدرک دیپلم در این منصب قرار گرفته است، با غرور، نسبت به پشتوانه سیاسی خود که آن هم نشات گرفته از روحیه ضد گرگانی اطرافیان وی هم هست، همواره با خبرنگاران با تندی برخورد می کند.

 

علت این نوع برخورد یازرلو با این خبرنگار مربوط به پوشش خبری سخنان استاندار گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی است.

 

استاندار گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان برگزار می شود، طبق جلسات گذشته، به انتقادات تند خود از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد.

 

این خبرنگار در خبر خود نوشته بود: به نظر می رسد، به دلیل برخی ایرادات که از سوی حسن صادقلو به حجت الاسلام علی اصغر فضیلت وارد می شود، این انتقادات، به یک رویه معمول از سوی استاندار، تبدیل شده است.

 

براساس این گزارش، از زمان انتصاب فضیلت به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، تا کنون سه جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد و در هر سه جلسه، استاندار، مدیرکل ارشاد را به باد انتقاد گرفت.  

 

در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال 1393 که بعد از انتصاب فضیلت، برگزار شد، صادقلو، استاندار گلستان، طرح تحقیقاتی اداره کل ارشاد با موضوع شاخص های فرهنگی استان در سال 1391 را از بعد علمی، مورد انتقاد قرار داد.

 

در دومین جلسه که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، استاندار گلستان، پیش نویس سند راهبردی فرهنگ عمومی که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شورای فرهنگ عمومی ارائه شده بود را رد کرد.

 

صادقلو در این جلسه با انتقاد شدید نسبت به این طرح گفت: پیش نویس ارائه شده با عنوان سند راهبردی فرهنگ عمومی استان، گویی، کپی برداری است.

 

وی با بیان اینکه این سند هیچ ربطی به استان گلستان ندارد، افزود: روش کار در این سند، مراجعه به اسناد است، در حالی که چنین روشی در حوزه فرهنگ و در محدوده استانی، پاسخگو نیست.

 

استاندار گلستان، ضمن غیرواقعی دانستن سند راهبردی فرهنگ عمومی استان گلستان، مشخص نبودن اعضای تیم تدوین کننده این سند و سوابق علمی و پژوهشی آنها را یکی دیگر از نقاط ضعف آن بیان کرد.

 

صادقلو، پیش نویس سند راهبردی فرهنگ عمومی استان گلستان را، یک انشاء کپی برداری شده دانست و تاکید کرد: از نظر من، چنین پیش نویسی قابل قبول نیست.

 

وی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال 1394 به انتقادات خود از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد.

 

استاندار گلستان در ادامه این انتقادات، خطاب به فضیلت گفت: شما با عملکرد خود، ارشاد را تضعیف می کنید، چه کسی گفته کارهایی که جزو وظایف ذاتی شماست در شورای فرهنگ عمومی مطرح کنید؟شما باید به وظایف خودتان عمل کنید و اگر نقدی وجود داشته باشد، دیگران، مطرح می کنند.

 

صادقلو در ادامه انتقادات خود، به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان درباره تدوین تاریخ شفاهی استان با عنوان «تلخ و شیرین اصحاب فرهنگ و هنر استان گلستان» اشاره کرد و اظهار داشت: نخست آنکه درباره هر پیشنهادی باید اطلاعات لازم در اختیار اعضاء قرار گیرد، درباره یک پیشنهاد فاقد طرح، نمی توان اظهارنظر کرد. 

 

وی افزود: دوم آنکه، این کار، جزو وظایف ذاتی ارشاد است و نیاز نیست که در دستورکار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد، هر اداره و سازمانی، ممکن است، تاریخ شفاهی مربوط به حوزه کاری خود را تدوین کند، اداره کل ارشاد هم در همین راستا، چنین کاری را انجام دهد.

 

استاندار گلستان در ادامه، نام انتخاب شده با عنوان «تلخ و شیرین اصحاب فرهنگ و هنر استان گلستان» را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: چنین تعبیری، برای عرصه فرهنگ و هنر، مناسب نیست، بهتر است، تدوین دانشنامه در دستورکار ارشاد قرار گیرد.  

 

آنچه که به عنوان خبر به نقل از استاندار گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیان شد نقد از استاندارنیست ، بلکه نقد استاندار از یک مدیرکل است را برنمی تابند.

 

شاید علت این پرخاشگری مدیرکل تازه به دوران رسیدن استانداری، سنگ تمامی باشد که صادقلو، استاندار گلستان، در مراسم معارفه فضیلت، مدیرکل ارشاد استان، گذاشت و وی را در بین گزینه های مطرح شده، هم شایسته تر و هم با برنامه دانست و .... 

 

این خبرنگار منتظر است تا ببیند که مدیرکل تازه به دوران رسیده روابط عمومی استانداری گلستان چگونه قرار است او را بر سر نشیمنگاه خود بنشاند؟گلستان ما

 

خبرنگار گلستانی ...

 

ارسال نظر

آخرین اخبار