فرماندار شهر ساحلی بندرگز در غرب گلستان گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه های زیبا و متنوع گردشگری همچون جنگل، ساحل و آب و هوای مطلوب برای میزبانی شایسته از مسافران نوروز 97 آماده می شود.

بندرگز آماده میزبانی شایسته از مسافران نوروز 97

به گزارش گلستان24؛حسین احمدی؛ یکی از محوری ترین ظرفیت های شهرستان را گردشگری بیان کرد و افزود: جذب گردشگر به شهرستان زمینه ساز توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ایجاد اشتغال است.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی دست اندرکار با برقراری تعامل بیش از پیش با مردم، زمینه را برای جذب بیشتر گردشگر فراهم آورند، اظهار کرد: وجود جاذبه های مذهبی مانند امامزاده حبیب الله (س) نوکنده و امامزاده علیرضا (س) سرطاق و جاذبه های گردشگری همچون جنگل و سواحل بندرگز و نوکنده از زمینه های جذب مهمانان نوروزی در شهرستان است.
احمدی، گسترش زیر ساخت های گردشگری و توسعه خدمات رفاهی و اقامتی برای مسافران را از اولویت های حوزه اجرایی شهرستان عنوان کرد.
شهرستان بندرگز با دو شهر بندرگز و نوکنده حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد و در منتهی الیه غرب گلستان و همسایگی استان مازندران و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است.
این شهرستان از شمال به خلیج گرگان و دریای خزر، از جنوب و غرب به شهرستان گلوگاه (استان مازندران ) و از شرق به شهرستان کردکوی محدود می شود.
'جر کلباد، مار قلعه، قدیم قلعه، عروس قلعه و تپه های باستانی گرگ تپه، دین تپه ، بزغاله تپه ، تپه عبداللهی ، تپه سنان خانه سر، تپه در دار لته، کافر تپه، تپه سوت کاپا و قله تپه، ساختمان گمرگ و فانوس دریایی' از جمله بناها و آثار تاریخی و قدیمی این شهرستان است.
مهمترین گردشگاه های این شهرستان نیز ساحل آرام و زیبای بندرگز و نوکنده، چشمه بلبل، ذخیره گاه شمشاد، جنگل باغو و چشمه قلقلی است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار