رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: امسال ۱۴۰ بازرس در شهرستان‌های مختلف وظیفه نظارت بر بازار شب عید را برعهده دارند.

نظارت ۱۴۰ بازرس بر بازار شب عید

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر نظارت بر بازار در ایام پایانی سال اظهارداشت: همیشه تقاضا در این ایام بالا می‌رود و باید عرضه را در بازار افزایش دهیم تا تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود. از طرفی نظارت بر بازار نیز مهم است تا سطح عمومی قیمت‌ها تغییرات ناهمگنی نسبت به سایر ایام سال نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار برعهده بازرسان اصناف است، افزود: در حال‌حاضر آرامش بر بازار حاکم است و نوسانات قیمت چندانی در بازار نداشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این ایام بازرسان سازمان به کمک بازرسان اصناف می‌روند و امسال هم 140 بازرس در شهرستان‌های مختلف  وظیفه نظارت بر بازار را برعهده دارند.

وی ادامه داد: گشت‌های مشترک هم با کمک سایر دستگاه‌ها از جمله استاندارد، شبکه بهداشت و درمان و تعزیرات حکومتی در دستور کار قرار دارد.

قوانلو اشاره ای به برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره در استان کرد و گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ بیش از 100 هزار نفر جمعیت نمایشگاه فروش بهاره یا عرضه مستقیم برپا خواهد شد.

وی افزود: برهمین اساس در مرکز استان از 15 تا 20 اسفند در نمایشگاه بین المللی گرگان نمایشگاه فروش بهاره برپا و در گنبدکاووس هم این نمایشگاه 17 تا 23 اسفند دایر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه کالاهایی که در نمایشگاه فروش بهاره عرضه می‌شود، 15 تا 20 درصد نسبت به قیمت بازار ارزان تر است، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها کالاهای تنظیم بازار از جمله تخم‌مرغ، برنج، شکر و غیره به همراه کالاهای مخصوص شب عید مانند آجیل و خشکبار با نرخ‌های دولتی و مستقیم عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهایی که نمایشگاه نداریم، فروشگاه‌هایی را با کمک اتحادیه‌ها و اصناف برای فروش فوق‌العاده خواهیم داشت که تخفیف ویژه‌ای به مردم بدهند.

قوانلو در خصوص تأمین میوه شب عید در استان هم گفت: امسال شرایط خوبی را در تولید میوه داشتیم و میوه به‌وفور در بازار وجود دارد. با اینحال مانند سال‌های قبل 700 تن سیب و پرتقال خریداری شده که با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار