فرماندار گرگان:

فرماندار گرگان گفت: بافت قدیمی گرگان یک منطقه گردشگری محسوب می شود و پیش از تصویب بودجه شهری باید این مناطق را در نظر گرفت.

بافت قدیمی گرگان یک منطقه گردشگری است/ شورای شهر برای حاشیه نشینان طرح تشویقی در نظر بگیرد

به گزارش گلستان 24 ؛ سید عباس حسینی، فرماندار گرگان در نشست هم اندیشی با اعضای شورای شهر گرگان به ارائه آمار جمعیتی شهرستان گرگان پرداخت و گفت: گرگان طبق آمار رسمی حدود 480هزار نفر و بر اساس آمار غیررسمی حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد که از این میان 350هزار نفر در شهر گرگان زندگی می کنند.

وی افزود: در سال گذشته اعتباری حدود 97میلیارد تومان برای شهرستان گرگان پیش بینی شده است که اگر نسبت جمعیت شهر به روستای این شهرستان را در نظر بگیریم انتظاری که از شهر گرگان برای بهره برداری از اعتبارات می رود فراتر از این مقدار است.

حسینی خاطرنشان کرد: بررسی عوارض ها که لایحه آن در بهمن ماه تصویب شده بود می توانست انگیزه کار در سال جدید را جهت درآمدزایی تقویت کند.

فرماندار گرگان به معضلات شهر گرگان اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی در گرگان وضعیت مساعدی ندارد بویژه در مجموعه سایت اداری محدوده هایی مانند اسلام آباد و کوی محتشم، که انتظار می رود با یک دید تشویقی از سوی شورا و شهرداری، اوضاع این مناطق را بهبود بخشید.

وی تأکید کرد: از زمانی که وزارت نیرو طرح تشویقی برای استفاده غیرمجاز از برق در نظر گرفت در مصرف برق تعادل ایجاد شد اگر نظیر همین طرح های تشویقی را شورای شهر گرگان برای مناطق حاشیه نشین شهر در نظر بگیرد اوضاع از وضع موجود بهتر می شود.

حسینی با بیان اینکه باید مطالعات شهری خود را بازبینی و بروز کنیم، افزود: بافت قدیمی شهر گرگان یک منطقه گردشگری بشمار می شود باید پیش از تصویب بودجه راهکاری برای این منطقه ها در نظر بگیریم.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در این سال ها خیلی خوب عمل کرده است و حدود 10 مجموعه ورزشی در حاشیه های شهر گرگان ایجاد کرده که قابل تحسین است، مجموعه فرمانداری نیز تا کنون کنار شورای شهر و شهرداری بوده من بعد نیز کمک خواهد کرد هر چند از نظر تامین منابع مالی نیازمند کمک نمایندگان شهرمان در مجلس شورای اسلامی هستیم.

گفتنی است فائزه عبداللهی، رئیس شورای شهر گرگان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فرماندار، وی را فرماندار حامی شورا و شهرداری خطاب کرد.

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار