رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در سال ۹۴ معادل پنج هزار و ۵۰۰ زندانی داشتیم که با تلاش های صورت گرفت این تعداد به چهار هزار زندانی کاهش یافت.

تعداد زندانی‌ها در گلستان کاهش یافت
به گزارش گلستان 24 ؛  هادی هاشمیان ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان، اظهار کرد: دادستان ها، حوزه فعالیت گسترده ای دارند و ۳۱۴ وظیفه برای آن ها احصا شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر سلامت دستگاه قضایی و بالاخص دادستان تأکید دارند زیرا باید سلامت درون و بیرون دستگاه را تأمین کند.

هاشمیان تصریح کرد: در دستگاه نظارتی حمایت های پنهان زیادی وجود دارد و همه به نظارت این حوزه ها نیاز داریم.

وی با بیان این که سلامتی که در دستگاه قضا وجود دارد، مثال زدنی است، گفت: در استان ۴۰۰ هزار پرونده وجود دارد و به همین تعداد هم امکان تخلف وجود دارد، اما این عدد بسیار اندک است.

هاشمیان گفت: حتی یک تخلف هم در دستگاه قضایی زیاد است زیرا در قوه قضاییه همه با یک واسطه به ابلاغ رهبری متصل هستند و کار با حساسیتی است.

وی با بیان این که با تأکیدات رئیس قوه قضاییه این حساسیت بیشتر هم شده، اظهار کرد: دادستان ها مدعی العموم و زبان گویای مردم و بی پناهان هستند بنابراین وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

هاشمیان گفت: باید همه ما ناظری بر کار خود را متصور باشیم وگرنه طغیان می کنیم و این از خصایص انسان است.

وی با بیان این که دادستان ها باید وقت خود را بر نظارت بر امور مردم بگذارند، افزود: نظارت دادستان ها بر حقوق عامه حرکت خوبی است که ایجاد شده و معاونت خاصی هم در این زمینه تعریف شده است.

ناکارآمدی مسئولان سبب ورود مردم به عرصه احقاق حق می شود

رئیس دادگستری استان گلستان تأکید کرد: مردم به ما اعتماد دارند که امورات خویش را به ما واگذار کرده اند وگرنه پای کار خواهند آمد.

وی با بیان این که ناکارآمدی مسئولان سبب ورود مردم به عرصه گرفتن حق می شود، گفت: همدلی که در استان گلستان وحود دارد طبق فرموده رهبری نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلام مثال زدنی است.

هاشمیان از زحمات شورای تأمین استان قدردانی کرد و گفت: در اغتشاشات، استان بسیار خوب عمل کرد و سرآمد استان های دیگر بود.

وی با بیان این که با اقوام مختلف و داشتن مرز خارجی، مردم با امنیت کامل در کنار هم زندگی می کنند، ادامه داد: وفاق و امنیت خوبی در استان ایجاد شده است.

هاشمیان گفت: اگر دشمنان در زمینه های مختلف قصد اختلال در نظام را دارد مهم ترین دلیل آن این است که ما کار خاصی برای شناساندن نظام به جوانان و مقابله با تهدیدهای دشمن انجام نداده ایم.

وی گفت: تمام نعمت هایی که در دسترس ما است در سایه وحدت، زعامت رهبری و خانواده های شهدا است.

هاشمیان یادآور شد: سعی داریم بهره مندی بیشتری از خانواده های شهدا در دستگاه های قضایی داشته باشیم زیرا آن ها تضمین کننده سلامت دستگاه قضایی هستند.

وی افزود: در سال ۹۴، پنج هزار و ۵۰۰ زندانی داشتیم که با تلاش های صورت گرفت این تعداد به چهار هزار زندانی کاهش یافت.

وی همچنین گفت: از مجازات های جایگزین حبس برای متخلفان استفاده می کنیم و در همین ماه (اسفند) جاده گرگان به آق قلا توسط برخی از آن ها درختکاری می شود.


انهتای پیام/

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار