حجت الاسلام حقی:

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت: در سنوات گذشته برخی تغییر کاربری ها توسط بعضی از ادارات بدون مجوزهای لازم در اراضی کشاورزی انجام شده است. تأکید کردیم که حتما باید رفع نقص بشود و باید مجوزهای لازم و قانونی را بگیرند و اگر متوجه بشویم مجوز ندارند و در هر جای کار باشند، کار را متوقف خواهیم کرد.

جلوی تغییر کاربری های غیر مجاز گرفته خواهد شد

به گزارش گلستان24،​روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت: در سنوات گذشته برخی تغییر کاربری ها  توسط بعضی از ادارات  بدون مجوزهای لازم در اراضی کشاورزی انجام شده است. تأکید کردیم که حتما باید رفع نقص بشود و باید مجوزهای لازم و قانونی را بگیرند و اگر متوجه بشویم مجوز ندارند و در هر جای کار باشند، کار را متوقف خواهیم کرد.

ایشان افزود: در بحث شیلات وقتی به زمان صید و صیادی می رسیم هجوم به دریا زیاد میشود و آن چیزی که مردم و ساحل نشینان باید بدانند این است که این یک ذخیره غذایی و معاش برای آنها محسوب می شود و نسل های بعدی هم باید از آنها استفاده کند.

این مقام قضایی تصریح کرد: ولی متاسفانه هجوم صیادان غیر مجاز جدای از پره های تشکیل شده باعث از بین رفتن ذخایر آبزی می شود و از طرفی دیگر ماهیان خاویاری از ذخایر استراتژیک می باشد و این گونه هجوم باعث از بین رفتن ماهیان خاویاری می شود.

ایشان افزود: ما به عنوان دادستان مکلف هستیم کاری بکنیم که این وضعیت برای سنوات آتی و نسل های آینده باقی بماند و آنها هم بتوانند از دریا ارتزاق بکنند.

حجت السلام و المسلمین سید مصطفی حقی یادآور شد: در برخی سواحل هم برخی در بندرترکمن و گمیشان اقدام به ساخت کومه های غیرمجاز لب ساحل کردند که دستور به جمع آوری آنها شده است و تصمیم گرفته شده است این افراد در قالب تعاونی و پره اقدام به صید کنند چون در غیر اینصورت مشخص نمیشود که میزان برداشت از دریا چقدر می باشد و  نباید میزان برداشت بیشتر از تولید باشد.

دادستان مرکز استان افزود: بحث معدن لاشه سنگ شیرین آباد علی آباد کتول و مباحث  جدیدی راجع به آن مطرح شده است که نیاز به کارشناسی دارد و اگر نیاز باشد معدن را جا به جا می کنیم تا دغدغه مردم و مسئولین در حوزه منابع طبیعی بر طرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار