مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان:

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرایی شدن سند جامع بانوان گلستان از سال آینده خبر داد.

سند جامع بانوان گلستان از سال آینده اجرایی می شود

به گزارش گلستان24؛کلثوم غفاری توران، صبح پنجشنبه، در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر، اظهار کرد: بهمن ماه امسال با حضور معاون رئیس جمهور در امور خانواده سند جامع زنان استان که به مدت سه سال تدوین آن به تعویق افتاده بود، به امضاء رسید و در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ستاد بزرگداشت زن و مادر در استان در اواخر بهمن شکل گرفت و به شهرستان ها ابلاغ و کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این برنامه ها در راستای الگوگیری از اولیا خدا و تأسی از بانوی اسلام صورت می گیرد.

غفاری توران با بیان این که بانوی اسلام، به لحاظ دینی، اجتماعی و غیره الگوی همه زنان است، ادامه داد: بزرگداشت حضرت ام البنین به مناسبت بزرگداشت مادران شهدا همراه با برنامه های خاص برگزار می شود.

برنامه های هفته درختکاری

مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری گلستان اظهار کرد در خصوص برنامه های هفته درختکاری، گفت: برنامه داریم که زنان را به عنوان ۵۰ درصد از افراد جامعه در گسترش فضای سبز حساس و دخیل کنیم.

غفاری توران تصریح کرد: به عنوان استانی که ظرفیت زیادی در زمینه فضای سبز داریم باید در زمینه حفاظت از درختان تلاش کنیم.

وی با بیان این که در دین ما به درخت اهمیت داده شده است و در ۱۵ اسفند حرکتی نمادین خواهیم داشت، گفت: در روز زن چند برنامه تعریف شده است که مهم ترین آن دیدار از مادران شهدا است.

غفاری توران اضافه کرد: در سال گذشته برای اولین بار در کشور، به طور همزمان در کشور بازدید مسئولان و مدیران لشگری با مادران شهید را برنامه ریزی کردیم و با حضور در منازل آن ها از هزار و ۷۲۷ شهید در کشور بازدید شد.

وی افزود: احصاء مشکلات آن و انعکاس آن ها به بنیاد شهید و پیگیری مسائل آن ها از جمله اهداف ما است و امسال هم با برنامه ریزی بهتر آن را در روز ۱۷ اسفند برگزار می کنیم.

غفاری توران با بیان این که امسال تعداد مادران ما به هزار و ۶۱۲ رسیده است، افزود: مادران شهدا ذخایر انقلاب هستند، آن ها برای دفاع از آب و خاک فرزندان رشیدی را در دامن خود تربیت کردند.

وی گفت: همه ساله با کمک بنیاد شهید از این مادران دعوت و تجلیل می شود ولی خواستیم تمام مسئوالان در این زمینه وارد شوند و احساس مسئولیت کنند.

غفاری توران با بیان این که باید تمام مسئولان در این خصوص احساس وظیفه کنند، تصریح کرد: مسئولان در این زمینه ساماندهی شده و در قالب یک لیست در روز ۱۷ اسفند در منازل شهدا حضور می یابند.

وی گفت: کاشت هزار و ۶۱۲ نهال به نام مادران شهدا با کمک مناع طبیعی و بنیاد شهید صورت خواهد گرفت.

غفاری توران با بیان این که همچنین در روز ۱۷ اسفند به مزار شهدا می رویم، اظهار کرد: ملاقات بانوان دستگاه های اجرایی با آیت الله نور مفیدی در روز مادر انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در ۱۷ اسفند میزبان دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی خواهیم بود.

غفاری توران گفت: کارگاه مجازی برای زنان با هدف معرفی تولیدات مشاغل خانگی داریم و همچنین برای پرورش گیاهان آپارتمانی و گسترش فضای سبز روز ۱۴ اسفند کارگاه برگزار می کنیم.

وی از برگزاری اردو یک روزه ریلی برای بانوان شاغل با هدف ایجاد فضای شادی و نشاط برای بانوان خبر داد.

غفاری توران افزود: از برنامه های دیگر، پیاده روی سراسری با کمک فرمانداری در ۲۴ اسفند، نشست سازمان مردم نهاد با مردم، بازدید از مراکز اورژانس، ۳۱۳ همایش و جشن تقدیر و تجلیل ، ۱۱۸ کارگاه پژوهشی، هزار و ۷۰۶ دیدار و ۹۸ بازدید از مراکز فعالیت بانوان و افتتاح ۱۳ افتتاح پروژه است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار