به قلم جواد عموزاد

اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان باعث شد تا پای درد و دل های مادران شهدا بنشینیم و پای ثابت گلایه ها کم کاری های بنیاد شهید و نهادهای متولی بود .

گلایه مادران شهدا از سازمانهای متولی در گلستان / وعده هایی که سالها خاک خورد !!!

اولین اجلاسیه ملی چهار هزار شهید استان گلستان باعث شد تا یاد شهدا و عیادت از خانواده های آنها بار دیگر در مقیاس وسیع و استانی انجام شود ، کاری که سالها در غفلت مدیران خاک می خورد و امروز با رفتن در منازل شهدا یک پای صحبت اکثر آنها گله هایی است که از مسئولین متولی دارند .

به گزارش گلستان24، اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان فرصت و برکتی شد تا این غفلت های نهادینه شده شخم بخورد و درد و دل های مادران شهدا از طریق رسانه ها به گوش مسئولان ذیربط برسد .

 مادران شهدا

طی چند بازدیدی که از چند خانواده شهید توسط اهالی رسانه داشتم متوجه شدم که واقعا طی این سالها در حق خانواده های شهدا و توجه به این دلسوختگان و فرزنددادگان در راه انقلاب خیلی کم است و یک غفلت عجیب صورت گرفته است .

یکی از اداراتی که بیشترین گلایه از آن در بین خانواده های شهدای گلستانی وجود دارد بنیاد شهید و امور ایثار گران است ، در دیدار عصر شنبه مادر شهید علی بیارجمندی که یکه و تنها در منزلش در خیابان ایرانمهر گرگان زندگی می کند، گله های فراوانی داشت از وعده هایی که هیچوقت محقق نشده ، از نحوه تمدید دفترچه بیمه بصورت 5 ماه به 5 ماه تا وام و سفر مشهد و ....

اما عصر امروز هم توفیقی شد تا به روستای هاشم آباد گرگان منزل شهید بهرام غریب آزادی برویم ، مادر شهید دل پری از بنیاد شهید داشت ، او می گفت اصلا از عملکرد بنیاد راضی نیست و آنها را نخواهد بخشید ، می گفت من دو تا پسر داشتم که یکی از آنها شهید شد ، پدر خانواده سال 59 فوت کرد و بهرام هم سال 63 شهید شد ، من یکه و تنها 6 پسر و دختر را با کارگری بزرگ کردم .

تنها انتظارم این بود که تنها پسر باقی مانده از خانواده ما جایی مشغول کار باشد تا بتواند به این خانواده پرجمعیت نان برساند چون من دیگر توان ندارم و یک چشمم نابینا شده است ، تنها کاری که کردند یک مجوز نانوایی دادند که آن هم روزی سه تا کیسه پخت می کند و خوراک دامها می شود چون روستایی به این کوچکی دو تا نانوایی دارد و اکثرا هم از گرگان وقتی به منزل بر می گردند نان خود را تهیه می کنند .

مادر شهید ناراحت بود از اینکه وعده سفر زیارتی مشهد داده شد اما به آنها گفتند 100 هزار تومان واریز کنید تا شما را به مشهد ببریم و گلایه هایی دیگر که جای مطرح کردن نیست .

با نگاهی به زندگی خانواده های شهدا به این نتیجه می رسیم که اکثر آنها از طبقه مستضعف و روستایی جامعه هستند که توان ایجاد رابطه با ادارات و گرفتن حق خود را نداشته و صفا و خلوص نیت آنها و اینکه فرزندشان را در راه خدا داده اند سبب می شود که به این نهادها مراجعه نکنند .

اما آیا برای بنیاد شهید کار سختی است که بتواند با یک برنامه ریزی سالانه به این خانواده های شهدا سرکشی کند ؟ مگر ما چند خانواده شهید در گلستان داریم ؟ مگر چند تا پدر و مادر شهد زنده هستند که اینگونه آنها را فراموش کرده ایم ؟

 

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

  • درخواست عاجزانه ساکنین اهالی مسیر محل شنا از آقای مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان
    0

    طی درخواستهای مکرر و عاجزانه ساکنین مسیر محل شنای بندرترکمن(همسایه های سنگ فروشی میرابی درمسیر محل شنا انتهای ساحل35)خواستار درج مشکل محله شان در سایتهای خبری شدند به این امید که از این طریق لاقل به گوش مسئولین برسد :

    pde_uvs161124-004.bmp

    از : ساکنین اهالی مسیر محل شنا (انتهای ساحل 35 )

    به : آقای مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان

    ما اهالی ساکنین مسیر محل شنا , از اقشار کم درآمد و کارگر جامعه هستیم و بر اساس وسعت و توان مالی خودمون با فروش طلا و جهیزیه , یک زمین در حد توان مالی خود خریدیم و خانه ای 50 الی 60 متری ساختیم تا سقفی امن برای زن و بچه مان باشد. اما درد ما این است که از نداشتن برق و آب و گاز به علت جزو محدوده شهر نبودن رنج میکشیم. نزدیک نه سال است که برای حل مشکلاتمون این در و اون در میزنیم اما به نتیجه نرسیدیم.ما از اعضای شورای اسلامی و شهردار و بخشدار ونماینده مجلس و مسئولین برق و آب و گازشهر بندرترکمن , خواستار حداقل حقوق شهروندی خود هستیم و عاجزانه درخواست مینماییم که اقدامات لازم را در زمینه رفاه و آسایش شهروندان و توزیع عادلانه خدمات اجتماعی را مبذول فرمایند. و روح امید و نشاط را با کلید” تدبیر و امید” در سال اقدام و عمل , به این ساکنین ارمغان بیاورند.

    del_uvs161124-005.bmp

    ما میدانیم که منطقه ای را که زندگی میکنیم جزو محدوده شهر نیست اما چه کنیم که پولمان اندک است. اگر بخواهیم که 200 متر از محدوده شهر زمین مسکونی بخریم حداقل 30 میلیون تومن پول لازم است. اما ب جناب آقای مهندس سعدی درخواست نوشتیم . طبق پیگیریهایی که انجام دادیم ایشان چنین بیان کردند که

    در دوره ریاست جناب آقای رجب پوردرخواست دادیم اما ایشان میگویند که منطقه مورد نظر خارج از محدوده قانونی شهر واقع شده و تا زمانی که الحاق به محدوده نشود قانوناً نمی توان کاری کرد .... لذا مدیران می بایست مستند به برنامه ریزی های نادرست توسعه مناطق مسکونی در طرح جامع شهر و جبران تاثیرات آن بر کالبد شهر و زندگی مردم لازم است در صورت امکان به فکر یک اقدام اصلاحی اساسی مستند به گزارش های توجیهی لازم جهت اصلاح جهات توسعه شهر و الحاق آن اراضی به محدوده شهر باشند. و این جوابیه برای ما اقشار کم درآمد امیدوارکننده است فقط همت مسئولین شهر( اعضای شورا و شهردار و فرماندار و نماینده مجلس) میخواهد.

    اما این مسئولین میگویند که آقای مروتی قبول نمیکنند.حالا از مسئولین میخواهیم که چرا قبول نمیکنند؟ چرا نمیتوتنند مشکلات ما مردم را به بالا به درستی انتقال کنند؟ ! چرا کم کاری میکنند؟!

    نتیجه تصویری برای مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان

    جناب آقای مروتی , ما مردم ترکمن صحرا , مردمانی ساده و مهربان و ولایتمدار هستیم و حق و حقوق خود را از طریق قانون مطالبه میکنیم و در بدترین شرایط به قانون به عنوان میثاق ملی احترام گذاشته و بدان عمل میکنیم و در انتخابات, با آرمان و اهداف عدالت خواهانه و توسعه طلبانه با حضور حداکثری شرکت میکنیم و آیا به نظر شما, این درخواست, درخواست پرتوقعی است؟

    جناب آقای مروتی, در روستای زیارت ثروتمندان و میلیاردرها ساختمانهای آنچنانی میسازند اما ما به علت درآمد کم , خونه ای ساختیم که سرپناهی برای خانواده مان باشد , باید در بدترین شرایط زندگی کنیم؟!

    جناب آقای مروتی, اگر خانواده خودتان در شرایط ما در این هوای سرد زمستان بدون برق و آب و گاز زندگی میکردند, فرزندانتان از سردی اتاقتان سرما بخورد و از بی پولی نتوانی به دکتر ببری چکار میکیردی؟!

    جناب آقای مروتی , ما بهتر از شما میدانیم منطقه ای که درآن زندگی میکنیم خارج از محدوده است ولی بر اساس درآمد خودمون راضی هستیم که (ماده100) جریمه هم بپردازیم.

    لذا ما ساکنین مسیر محل شنا از شما جناب مروتی عاجزانه درخواست مینماییم که با الحاق آن اراضی به محدوده شهر موافقت نمایید و با مسئولین شهر بندرترکمن همکاریهای لازم را به خاطر آسایش ما مردم داشته باشید.

    ما اقشار کم درآمد به این امید به دولت تدبیر و امید در انتخابات 92 رای دادیم که دردی از مشکلات ما با کلید تدبیر امید حل بشود.ما اقشار کم درآمد انتهای ساحل35 (مسیر محل شنا) هنوز هم امیدواریم که روح امید و نشاط را با کلید” تدبیر و امید” در سال اقدام و عمل , به ما ساکنین ارمغان بیاورید.

آخرین اخبار