محمدحسین فلاحی، مؤذن و قاری نوجوان قرآن کریم استان گلستان در مسیر کلاس قرآن بر اثر سانحه تصادف جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

جزئیاتی از درگذشت قاری نوجوان استان گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدحسین فلاحی، مؤذن و قاری نوجوان قرآن کریم استان گلستان، غروب پنجشنبه، ۱۰ اسفندماه در مسیر رفتن به کلاس قرآن در روستای هاشم‌آباد گرگان بر اثر سانحه تصادف جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
همچنین، در این سانحه رانندگی، عرفان گرجی نیز که از قرآنیان و قاریان برجسته استان گلستان است، هم‌اکنون به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان بستری و در حالت کما قرار دارد که از درگاه الهی مسئلت داریم به زودی سلامتی خود را به دست آورد. 
مراسم وداع با پیکر مطهر این نوجوان قرآنی کشور روز گذشته در محل امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار شد و پس از این مراسم نیز پیکر ایشان برای تشییع که از ساعت ۱۰ امروز آغاز شده است به شهرستان سبزوار، زادگاه خانوادگی وی انتقال داده شد. 
در این راستا، گفت‌و‌گویی با موسی سنگدوینی، از معلمان قرآن آن مرحوم انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید؛
سنگدوینی با بیان اینکه فوت مرحوم فلاحی، این نوجوان قرآنی و مؤدب استان گلستان قلب تمامی اهل قرآن را جریحه‌دار کرد، گفت: محمدحسین فلاحی که در خانواده‌ای قرآنی و مذهبی رشد کرده بود، اسوه اخلاق بود و همگان نیز به این امر اذعان دارند. هیچ نقطه سیاهی در زندگی این نوجوان قرآنی وجود نداشت.
وی با بیان اینکه خانواده وی همواره مشوق او در این راه قرآنی بودند، افزود: محمدحسین به لحاظ اخلاقی بسیار مؤدب بود و هرجا که پیشنهادی برای حضور در جلسات و کلاس‌های قرآنی به وی می‌شد، با کمال میل می‌پذیرفت که در نهایت نیز در راه یکی از همین کلاس‌ها به لقاءالله پیوست.
سنگدوینی با بیان اینکه وی فعالیت خود را در رشته اذان و تقلید از سبک استاد طوخی آغاز کرد، ادامه داد: در این زمینه موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرد و توانست تا دو رتبه کشوری، یک رتبه سوم در مسابقات سراسری آموزش و پرورش و یک رتبه چهارم نیز در مسابقات بسیج کسب کند. 
وی با اشاره به اینکه این عزیز سفر کرده صدای بسیار زیبایی داشت و چندی بود که به صورت جدی وارد عرصه تلاوت قرآن شده بود، اظهار کرد: محمدحسین همچنین، ترتیل‌خوان بسیار مسلطی بود و در زمینه قرائت نیز قطعاتی را از اساتید مختلف اجرا می‌کرد.
سنگدوینی با بیان اینکه پدر و مادر وی همواره اشاره می‌کردند که او را وقف قرآن کرده‌اند، تصریح کرد: محمدحسین فلاحی فعالیت‌های قرآنی خود را در مؤسسه للمتقین ادامه می‌داد و در راه قرآن نیز از دنیا رفت که امیدواریم با قرآن نیز محشور شود. 
یادآور می‌شود، مراسم تشییع پیکر این نوجوان قرآنی استان گلستان صبح امروز، ۱۲ اسفندماه در شهرستان سبزوار برگزار خواهد شد.

/ایکنا

ارسال نظر

آخرین اخبار