مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: پراکندگی پایگاه‌های قرآنی باید از بین برود تا دسترسی مردم به این مکان‌ها آسان‌تر و راحت‌تر شود.

دسترسی مردم به پایگاه‌های قرآنی راحتتر شود

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در ادارات و مراکز قرآنی گفت: استان گلستان در حوزه قرآنی چه ازنظر کمیت و چه از نظر کیفیت و پایگاه قرآنی شرایط نسبتاً خوبی دارد.

 

وی افزود: متأسفانه اشکالی که در این زمینه وجود دارد به پراکندگی پایگاه‌های قرآنی برمی‌گردد که باید تلاش کنیم مرتفع شود چراکه هم سازمان تبلیغات اسلامی هم دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند اما به دلیل پراکندگی دیده نمی‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بابیان اینکه تجمع پایگاه‌های قرآنی امری ضروری است، گفت: پایگاه‌های قرآنی باید به‌گونه‌ای باشد که دسترسی به آن برای مردم هم آسان و هم کوتاه باشد.

حجت‌الاسلام ولی نژاد بابیان اینکه قرآن خانواده‌ها را بیمه می‌کند، اظهار کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی یکی از گروه‌هایی که کمترین آسیب را متحمل می‌شود خانواده‌های قرآنی هستند.

وی تصریح کرد: فعالیت درزمینهٔ قرآنی فقط به تعلیم و تفسیر معنا نمی‌شود بلکه فعالیت‌های زیادی را می‌توان در حوزه قرآن انجام داد که یکی از آن‌ها وقف است.

کراپ‌شده - مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان

وقف در حوزه قرآنی کمتر از یک درصد است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: متأسفانه وقف در حوزه‌های قرآنی تنها به زیر یک درصد می‌رسد و می‌طلبد رسانه‌های جمعی و گروهی در این زمینه ورود پیدا کنند تا بستری فراهم شود مردم در حوزه موقوفات قرآنی ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام ولی نژاد گفت: در حال حاضر وقف در حوزه قرآنی کمتر از یک درصد است اما اگر بستر آن فراهم شود قطعاً می‌توانیم مقدار آن را به ۴۰ تا ۵۰ درصد برسانیم.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار