مدیرکل زندان‌های استان گلستان از کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به خانواده‌های زندانیان استان خبر داد.

کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به خانواده‌های زندانیان استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا رضوانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خیران انجمن حمایت از زندانیان شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان و انجمن حمایت از زندانیان استان گلستان, مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال به خانواده‌های زندانیان کمک شد و بنیاد تعاون زندانیان مکلف است, 10 درصد از درآمد بنیاد را سالیانه به خانواده زندانیان کمک نماید.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان تا سال جاری در گرگان و گنبدکاووس مستقر بود و امسال با تلاش‌‍هایی که انجام دادیم, توانستیم انجمن حمایت از زندانیان را در شهرستان آزادشهر راه‌اندازی کنیم, تا به مرکزیت آزادشهر, شهرهای رامیان و خان‌ببین را تحت پوشش خود داشته باشد.

مدیر کل زندان‌های استان گلستان تصریح کرد: با بررسی انجام شده بر روی 200 نفر از زندانیان, مشخص شد که اگر پس از خروج از زندان, این افراد تحت حمایت قرار گیرند و به کار و حرفه مشغول شوند, امکان بازگشت به زندان به حداقل خواهد رسید و در بین این 200 نفر, تنها یک نفر به زندان بازگشت.

وی یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری, در آسیب‌های اجتماعی, یکی از آسیب‌های اجتماعی, عدم وجود سرپرست خانوار در منزل است و افرادی که به حکم قانون و بر اثر کارهای خلاف قانون در زندان هستند و آسیب‌های اجتماعی خانواده این افراد را تهدید می‌کند.

مدیر کل زندان‌های استان گلستان گفت : خوشبختانه در زندان‌های استان همه امکانات, در زمینه‌های مختلف بهداشتی, درمان, تغذیه و غیره فراهم است و دغدغه ما, مشکلات عاطفی و مالی این خانواده‌ها است و نهادی به عنوان تشکل دولتی در جهت حمایت از این خانواده ها وجود ندارد.

رضوانی تصریح کرد: شرایطی فراهم کردیم تا زندانیان پس از خروج از زندان با دریافت تسهیلات کم بهره از بانک‌ها بتوانند, در جهت اقتصاد خانواده شغلی را فراهم کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار