معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت گلستان:

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت استان گلستان از خطای پزشکی و تزریق اشتباه آمپول به یک کودک هشت ساله در علی‎آبادکتول پرده برداشت و وضعیت فعلی این کودک را بغرنج اعلام کرد.

تزریق اشتباه آمپول کودک 8 ساله گلستانی را به کما برد

به گزارش گلستان24؛عباس بدخشان امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران پیرامون تزریق اشتباه آمپول به یک کودک هشت ساله در علی‎آبادکتول و تهدید خانواده بیمار به رسانه‎ای شدن این اتفاق اظهار کرد: ما هیچ تهدیدی به عدم رسانه‎ای کردن این مسئله را نداشتیم، بیمار ویزیت شده و پرونده تخلف در حوزه نظارت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه خطای پزشکی همیشه اتفاق می‎افتد بروز این موارد را در کشورهای پیشرفته مثال زد و تصریح کرد: به عنوان مدعی‎العموم در این زمینه ورود کردیم، دو داروی شبیه به هم باعث شده که پرستار برای تزریق آن به بیمار دچار اشتباه شد اما عمدی در کار نبوده است، این کودک به بیمارستان طالقانی گرگان انتقال داده شده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت استان گلستان در خصوص وضعیت فعلی کودک افزود: بیمار سطح هوشیاری پایینی دارد، تنفس خودبخودی دارد و امیدواریم که به حیات عادی برگردد.

بدخشان گفت: سولفات منیزیم همان روزهای نخست از بدن بیمار خارج شد، سی‎تی‎اسکن و ام‎ار‎آی بر روی کودک انجام گرفت، ما قول دادیم این مسئله را کاملا بی‎طرفانه پیگیری کنیم و حتما برخورد خواهیم کرد.

مدیر اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص این اتفاق و عدم گزارش خطای پزشکی به خبرنگاران گفت: پرسنل باید جرات پیدا کنند خطای پزشکی را گزارش کنند و از اینکه این اتفاق جنجال‎آفرینی کند مجبور به لاپوشانی خطای پزشکی نشوند.

خواجه‎میرزایی با بیان اینکه یکی از سیاست‎های ما ارتقاءبخشی است، افزود: اگر پرسنل خطای پزشکی را گزارش کنند آنها را تشویق می‎کنیم، هدف این است که خطای پزشکی کاهش پیدا کند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار