مستند معدن زمستان یورت که عمق فاجعه در این معدن را نمایان می کند همچنان از سوی مسئولین بایکوت می شود.

عمق فاجعه معدن زمستان یورت در مستند ساخته شده به خوبی قابل لمس است/مسئولین به جای جلوگیری از اکران مستند مشکلات کارگران  را حل نمایند

به گزارش گلستان ۲۴؛حادثه معدن زمستان یورت به حدی عظیم و دلخراش بود که حتی رسانه های اکثر کشور های جهان هم به این موضوع پرداختند و از ذوایای مختلف آن پرده برداری کردند.

این حادثه غم انگیز که موجب کشته شدن تعداد زیادی از کارگران معدن زمستان یورت بود،نقطه اوج این حادثه بود چرا که حادثه از خیلی از سال های قبل اتفاق افتاده بود؛حادثه از آنجایی شروع شد که کارگران به پناه و پشتیبان به صورت طاقت فرسا کار می کردند و نمی توانستند حقوق قانونی خود را بگیرند.

مظلومیت این کارگران برخی از فعالان رسانه ای را واداشت تا مستندی در خصوص زندگی و ستم هایی که به این کارگران وارد می شوند تهیه کنند تا دیگران به صورت مستقیم حق این کارگران را که پایمال شده را ببینند،شاید که مسئولین برای اعاده حقوق کارگران کاری بکنند.

مستند زمستان یورت که به تهیه کنندگی و کارگردانی دوتن از فعالان رسانهای و هنرمند استان گلستان تهیه شده بود توانست در جشنواره عمار که مورد تایید وزارت ارشاد نیز می باشد به خوبی بدرخشد و از زبان منتقدین و استادان برجسته تلویزیون نمره بیست بگیرد.

این مستند که قرار بود در شهر آزادشهر اکران شود از سوی شورای تامین شهرستانمتوقف شد؛ زیرا آنها به این موضوع تاکید داشتند که محتوای این مستند باعث اخلال در نظم و امینت عومی شهر و کشور می شود.

از آنجا که این مستند برای مردم ساخته شده بود سازندگان این مستند علی رغم این که این مستند در جشنواره عمار اکران شده و هیچ مانع قانونی ندارد تصمیم گرفتند تا با مراجعه به اداره ارشاد استان گلستان پروانه نمایش این مستند را بگیرند تا مدرکی قانونی برای نمایش این مستند داشته باشند و هیچ ارگانی نتواند جلوی اکران آن را بگیرد.

 علی رغم این همه کوشش و تلاش اداره فرهنگ و ارشاد بعد مدتها هنوز پروانه نمایش را صادر نکرده است و از اکران این فیلم در مراکزی که اداره فرهنگ و ارشاد متولی آن است جلوگیری به عمل می آید و مانع از اکران آن می شود.

اما سازندگان این فیلم از این همه ممانعت خسته نشده اند و همچنان پیگیر اکران این مستند می باشند.

در اکران خصوصی که از این مستند در بین اصحاب رسانه استان گلستان انجام شده  به خوبی مظلومیت این کارگران سخت کوش مشخص شد به طوری که هر بیننده ای با تماشای این مستند به عمق فاجعه که سخت تر از انفجار معدن بود پی می برد.

امید است مسئولین به جای جلوگیری از اکران این مستند که نمایانگر مظلومیت عده ای زیاد و ستم گری عده ای قلیل است، هر چه زودتر مشکلات این کارگران زحمت کش را حل نمایند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار