مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متولی فرهنگ عمومی نیست.

عدم حضور خبرنگاران، خواسته رئیس شورای فرهنگ عمومی است

حجت‎الاسلام علی‌اصغر فضیلت عصر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت پاسخگویی مسئولان به مردم و از نظر وظیفه، خود را مکلف می‎دانم در برابر خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم، پاسخگو باشم.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: مسئول کسی است که همیشه مورد سئوال است و برای انجام فعالیت‎هایش در قبال مسئولیت و بودجه‎ای در اختیارش قرار گرفته باید پاسخگو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: پاسخگویی مسئولان در برابر مردم جزء وظایف بسیار مهم و اندکی است که باید به آن توجه شود.

فضیلت بیان کرد: رسانه‎ها و خبرنگاران نیز باید پاسخگویی را از مسئولان بخواهند و این وظیفه رسانه است و اگر این خصیصه رسانه‎ها و خبرنگاران سلب شود، رسالت خبرنگار خدشه‎دار شده و چیزی از این رسالت باقی نخواهد ماند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص نگاهی که از سوی نمایندگان مجلس نسبت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تبعیض بین رسانه‎ها دارند و تذکرات مختلفی که به وزیر ارشاد داده می‎شود گفت: اگر منظور وزارت ارشاد است این وزارتخانه متولی دارد و دلیلی ندارد من پاسخی در این حوزه بدهم.

اداره‌کل ارشاد اسلامی متولی فرهنگ عمومی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان متذکر شد: در استان گلستان مصداقی درباره تبعیض بین رسانه‎ها وجود ندارد و اگر مصداقی وجود داشته باشد من بررسی خواهم کرد و اگر هم وجود دارد به من اطلاعی داده نشده و اگر خبرنگاری اطلاع دارد به من منتقل کند و من پاسخ خواهم داد.

فضیلت در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که پرسیده شد، مصداق این تبعیض، عدم دعوت از رسانه‎های مختلف در جلسه شورای فرهنگ و عمومی است که در این جلسه تنها از یک رسانه خاص و همسو با سیاست‎ها دولت دعوت می‎شود و این عملکرد نشان از عدم به رسمیت شناختن رسانه‎های دیگر از سوی شما است، تصریح کرد: شما مطمئن هستید که من رسانه‎های دیگر را به رسمیت نمی‎شناسم؟، من کجای کار هستم که یک رسانه را به رسمیت بشناسم و یا نشناسم.

وی افزود: اداره‌کل ارشاد اسلامی متولی فرهنگ عمومی نیست و این اداره در کنار اعضای دیگر قرار دارد و از طرف دیگر مسئولیت دبیرخانه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

فضیلت اظهار کرد: هیچ‌کدام از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان هم متولی بخش فرهنگ عمومی استان نیستند.

هیچ‌کدام از رسانه‎ها عضو شورای فرهنگ عمومی استان گلستان نیستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: اما در خصوص عدم دعوت از خبرنگاران باید این پاسخ را بدهم که شورای فرهنگ عمومی یک اساس‌نامه دارد و این اساس‌نامه نقشه راه شورا است و این اساس‌نامه می‎گوید که چه کسانی را باید دعوت کنید.

وی متذکر شد: هیچ رسانه‎ای در این شورا عضو نیست و هیچ قیدی در این اساس‌نامه از حضور رسانه‎ها نیامده است؛ آیا دغدغه انعکاس اخبار شورای فرهنگ عمومی است؟ آیا اخبار این جلسه روی زمین‎ مانده است؟

فضیلت تأکید کرد: وقتی در اساس‌نامه پیش‎بینی نشده که کدام رسانه هم عضو باشد یا نباشد لازمه آن این است که برای حضور رسانه‎ها باید مصوبه شورا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: چرا فقط تاکید شما در شورای فرهنگ عمومی است؟ مگر این شورا تمام عملکرد فرهنگ و ارشاد استان است؟ من در این جلسه تنها دبیر جلسه هستم و طوری برداشت نشود که هرچیزی که من بخواهم آنجا شکل خواهد گرفت؛ من هم در این جلسه یک فرد پاسخگو هستم.

رئیس شورا نخواسته خبرنگاران دعوت شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در ادامه به انتقاد خبرنگاران دیگر حاضر در جلسه نسبت به موضوع بیان شده خاطرنشان کرد: گفته می‎شود که اداره‌کل ارشاد اسلامی استان می‎تواند خبرنگاران دیگر را دعوت کند، خوب نخواسته‎ایم دعوت کنیم، من مکلف به دعوت نیستم و می‎توانم و نخواسته‎ام و دعوت نکردم.

فضیلت اضافه کرد: من الزامی به دعوت خبرنگار ندارم و رئیس شورا در این خصوص صلاح دانسته است و اگر رئیس شورا حکم کند باقی اطاعت می‎کنند.

وی در پایان بیان کرد: کلمه می‎تواند هیچ الزامی ایجاد نمی‎کند و نباید برای این موضوع زیر سئوال برویم./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار