پیام نماینده ولی فقیه در گلستان به مناسبت ۱۸ اسفند:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان به مناسبت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد پیامی صادر کرد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد جایگاه ویژه ای در تحقق تربیت دینی نوجوانان و جوانان دارند

به گزارش گلستان24؛در پیام آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان که به مناسبت 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد صادر شده، آمده است: مسجد جایگاه نشر معارف اسلامی و تربیت مؤمنان و پرهیزگاران، کانون اتحاد و انسجام مسلمانان به حساب می آید. دفاع از تمام ارزش های دینی و اسلامی در مسجد محقّق می شود. 

 

اگر معتقدیم که مساجد می توانند به عنوان مهمترین مراکز تبلیغ و ترویج احکام و معارف دین مبین اسلام، تربیت افراد، جذب جوانان و مقابله با انحراف آنان اثرگذار باشند، باید توجه بیشتری به مساجد و کارهای فرهنگی در آن داشته باشیم. از اینرو کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به فعالیت های متعدد فرهنگی جایگاه ویژه ای در تحقق تربیت دینی نوجوانان و جوانان دارند.

 

نقش مسجد را در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نمی توان انکار کرد در این زمینه می توان با صرف هزینه کمتری درمساجد به نوجوانان وجوانان به ویژه در ایام فراغتشان هنرهایی آموخت که برای گذران زندگی آینده شان مؤثر باشد. به این ترتیب نوعی اشتغال آموزی ایجاد می شود که از بیکاری در ایام اوقات فراغت جلوگیری و با آموختن هنرهای متفاوت جوان آماده برای خدمت در سنگرهای مختلف باشد.

 

فرا رسیدن سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا با جذب نوجوانان و جوانان موجبات احیاء کارکردهای فرهنگی هنری در مساجد می شوند و در راستای رضای حق تعالی و برای پویایی مساجد قدم بر می دارند.

 

امیدوارم 18 اسفند سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد فرصت مناسب برای ارزیابی فعالیتها و حرکت در این مسیر مبارک باشد. توفیقات روزافزون همه شما را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار