مدیرکل کمیته امداد استان گلستان:

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: به‌منظور گره‌گشایی از نیازمندان در سال جاری چهار هزار تسهیلات کارگشایی به ارزش ۹ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

 ۹ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به مددجویان پرداخت شد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل کمیته امداد استان گلستان به مناسبت ۱۴ اسفندماه، سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از عملکرد این نهاد در نشست خبری با اصحاب رسانه ارائه کرد.

امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در این نشست گفت: به‌فرمان امام خمینی (ره) در ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۵۷ نهاد مقدس کمیته امداد تأسیس شد تا در سطح کشور و بین‌الملل منشا خدمات ارزشمندی در کمک به نیازمندان باشد.

وی با اشاره به اعزام هفت هزار مددجوی گلستانی به اردوهای زیارتی قم، مشهد و عتبات عالیات یادآور شد: امسال تاکنون بیش از ۴۸ هزار اقدام فرهنگی در سرفصل پایه و مهم این نهاد با رویکرد افزایش سطح بینش دینی و اعتقادی و مهارت‌های زندگی مددجویان بااعتبار ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارائه‌شده است.

حسین پور با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه درمان ۳۰ هزار مددجوی دارای بیمه گلستانی افزود: این نهاد خدمات ارزنده‌ای در ۳۶ سرفصل به ۶۰ هزار خانوار و ۱۰۶ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان ارائه می‌کند.

وی افزود: در سال جاری هزار و ۶۴۰ کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهداشده است که متأسفانه ۶۰۰ مددجوی گلستانی پشت نوبت دریافت کمک‌هزینه جهیزیه هستند.

حسین پور با توجه به هشت خانوار فاقد مسکن مناسب تحت حمایت این نهاد گفت: در سال جاری تاکنون ۹۴۳ مورد خدمت در حوزه ساخت، خرید و تعمیر مسکن مددجویان و نیازمندان گلستانی به ارزش هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارائه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان اعلام کرد: به‌منظور گره‌گشایی از نیازمندان در سال جاری چهار هزار تسهیلات کارگشایی به ارزش ۹ میلیارد تومان پرداخت‌شده است که همچنان دو هزار نیازمند پشت نوبت دریافت این تسهیلات قرض‌الحسنه هستند.

وی بابیان افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال‌زایی سال ۹۶ گفت: کمیته امداد استان گلستان با رویکرد توانمندسازی مددجویان در سال جاری با پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توانست برای سه هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی با توجه به اینکه کمیته امداد حق بیمه دو سال اول کاری مددجویان را به کارفرمایان پرداخت می‌کند از کاریابی ۵۷۵ نیازمند در سال ۹۶ خبر داد.

حسین پور تصریح کرد: کمک‌های ۴۰ میلیارد تومانی مردم استان گلستان در سال ۹۵ به ۷۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش‌یافته است که ۳۲ میلیارد تومان آن از محل زکات،۱۰ میلیارد تومان از محل اکرام و محسنین و پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از صدقات و باقی آن از سایر منابع جمع‌آوری‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار