رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید پیوند عمیق بین دانشگاه و صنعت شکل گیرد.

 برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید پیوند عمیق بین دانشگاه و صنعت شکل گیرد

به گزارش گلستان24؛علی نجفی نژاد، ظهر یک‌شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت، که در دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل بشر امروزه، مسأله تأمین غذا است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک جهان شاهد ۹ میلیارد نفر خواهد بود و تأمین غذای این تعداد نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

نجفی نژاد با بیان این‌که بیش از ۹۰ درصد افزایش جمعیت متعلق به کشورهای در حال توسعه است، گفت: این امر نشان از فشار بر منابع داخلی این کشورها از جمله خاک، آب و غیره دارد.

وی به تغییر اقلیم و مخاطره‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: بهترین راه برای این‌که پیامدهای ناشی از فعالیت‌های مربوط به تأمین غذا کم شود، تحقیق و پژوهش است.

نجفی نژاد با بیان این‌که با تحقیق و توسعه بحران‌ها کمتر شده، اظهار کرد: آمارها در کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که هرچه سرمایه‌گذاری در این زمینه اتفاق بیفتد، میزان موفقیت بیشتر است.

تغییر رویکرد دانشگاه ها

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: سیاست تبدیل و تغییر رویکرد دانشگاه از آموزش محوری به سمت کارآفرینی و خلق ثروت توسط وزارت علوم در دولت تدبیر و امید دنبال شده و دانشگاه ما به عنوان یک دانشگاه تخصصی در زمینه کشاورزی فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داده است.

وی با بیان این‌که باید پیوند عمیق بین دانشگاه و صنعت شکل گیرد، ادامه داد: روش‌های گوناگونی برای این ارتباط وجود دارد که یکی از آن‌ها برگزاری این جشنواره‌ها است.

نجفی نژاد افزود: این ارتباطات ظرفیت‌ها و توانمندی دانشگاه را معرفی کرده و اعتمادسازی به وجود می‌آورد.

وی با بیان این‌که ما به دنبال عملیاتی کردن این رویکرد هستیم، تصریح کرد: در حوزه صنایع غذایی پایلوت پلانی را در حال ساخت داریم و نیازمند این هستیم که حوزه صنعت و سرمایه‌گذاران خصوصی در کنار ما قرار بگیرند.

نجفی نژاد با بیان این‌که کارآفرینی را باید از دل دانشگاه شروع شود، ادامه داد: یافته‌ها باید با کمترین فاصله در اختیار صنعت قرار گیرد تا تجاری شود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار