دادستان شهرستان علی آباد کتول خبر داد؛

با هوشیاری و مداخله مردم و سرعت عمل نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان آدم ربایی در این شهرستان ناکام ماند و عوامل آدم ربایی در کمتر از یک ساعت دستگیر شدند.

ربودن نافرجام دختر 16 ساله در علی آباد

به گزارش گلستان24؛دادستان شهرستان علی آباد کتول از ناکام ماندن یک فقره آدم ربایی و دستگیری عوامل این حادثه در این شهرستان خبر داد.

رمضانعلی جمشیدی در این خصوص گفت: در ساعات پایانی رزو جمعه سرنشینان یک خودروی سواری قصد ربودن دختر 16 ساله ای را در محدوده چهار راه جنگلده شهرستان علی آباد کتول داشتند که با مقاومت دختر و هوشیاری کسبه محل و مردم، عوامل آم ربایی پس از مجروح نمودن دختر جوان، به دلیل ترس از گرفتار شدن اقدام به فرار نمودند. 

وی افزود: در ادامه دستور قضایی تعقیب و دستگیری عوامل آدم ربایی صادر گردید و علی رغم مخدوش بودن پلاک خودرو و پوشیده بودن چهره عوامل آدم ربایی ، با انجام تحقیقات میدانی و استفاده از ظرفیت اطلاعاتی و امنیتی شهرستان، مظنون اول در کمتر از یک ساعت دستگیر شد و به جرم خود اعتراف نمود. با دستگیری این آدم ربا و اعلام مشخصات متهم دوم، وی نیز بلافاصله دستگیر و به مقامات قضایی شهرستان تحویل داده شد. 

متهمان که بین 18 تا 20 سال سن دارند، یک روز پس از حادثه در حضور قاضی پرونده و ماموران نیروی انتظامی اقدام به باز سازی صحنه در محل حادثه نمودند که پس از ثبت اظهارات و باز سازی صحنه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. 

جمشیدی در خصوص مجازات جرائم خشن گفت: نگاه دستگاه قضا به جرائم سخن نظیر آدم ربایی بسیار سختگیرانه و جدی است و هیچگونه اغماض و چشم پوشی در برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی وجود نخواهد داشت. در مورد این آدم ربایی ذکر این نکته ضروری است که عدم موفقیت در انجام آدم ربایی تنها یک درجه کسر مجازات خواهد داشت و قاضی پرونده قطعاً اشد مجازات را برای مرتکبین چنین جرائمی در نظر خواهد گرفت. 

وی در خصوص راهکارهای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در شهرستان گفت: قطعاً رعایت برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی نظیر حفظ حجاب ، کنترل ارتباطات فرزندان توسط والدین، استفاده از وسایل شخصی عمومی دارای مجوز در ساعات پایانی روز و هنگام شب، عدم تردد بانوان به تنهایی در هنگام شب و ... می تواند در جلوگیری از بروز چنین حوادثی موثر باشد. هر چند نیروی انتظامی و دستگاه قضا در مقابله با هنجار شکنان و برهم زننندگان امنیت مردم، با شدت برخورد می کنند و برای ایجاد و حفظ امنیت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند ولی بدون شک پیشگیری کم هزینه تر و آسانتر از درمان است. فلذا به شهروندان محترم توصیه می شود رعایت قانون و عرف جامعه را محدودیت تصور نکنند و آن را مصونیت برای خود و اعضای جامعه تلقی کنند. 

دادستان شهرستان در خصوص استفاده از فضای مجازی نیز اظهار داشت: متاسفانه برخی از بانوان به ویژه دختران جوان به تبعات و خطرات انتشار تصاویر شخصی و خصوصی خود در فضای مجازی توجه ندارند و بی محابا اقدام به انتشار این عکس ها می کنند. انتشار چنین عکس هایی در فضای مجازی اولین گام و زنگ خطر برای مورد بزه واقع شدن است چرا که عده ای با دیدن عکس هایی از این دست ، آن را علامت و نشانه ای برای ارتباط نا سالم و حتی انجام اعمال خلاف عفت تلقی می کنند و مشکلات ناخواسته بعدی به وجود خواهد آمد. بنابراین توصیه می شود افراد به ویژه بانوان در انتشار عکس های خصوصی و ارتباطات از طریق فضای مجازی دقت نظر بیشتری داشته باشند و با هوشیاری بیشتری وارد فضای مجازی شوند.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار