پنجاهمین جلسه شورای شهر گرگان؛

بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان در پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان تصویب شد.

وظیفه اعضای شورا صرفاً روخوانی لایحه نباشد

به گزارش گلستان24؛پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان که بررسی لایحه بودجه ۹۷ شهرداری را در دستور کار خود داشت، شامگاه شنبه با حضور هشت عضو شورای شهر برگزار شد.

در ابتدا عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان، پیام بودجه را قرائت کرد و در مورد آن توضیحاتی داد.

وظیفه اعضای شورا صرفاً روخوانی لایحه نباشد

در ادامه جلسه علی اصغر یوسفی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: با توجه به وقت اندکی که تا پایان سال وجود دارد، فرصتی برای بررسی لایجه نداریم.

وی اضافه کرد: بسیاری از مطالبی که مد نظر شورا است توسط همین لایحه مشخص می شود و باید پیش از این بودجه به صحن می آمد.

یوسفی گفت: با توجه به تفویض اختیار ۵۰۰ میلیون تومانی به شهردار و عدم وقت کافی برای بررسی بودجه نباید وظیفه اعضا صرفاً روخوانی باشد.

این عضو شورای شهر گرگان تصریح کرد: بسیاری از موضوعات افزایشی و کاهشی باید ابتدا در کمیسیون ها مطرح و سپس به صحن می آمد.

یوسفی با بیان این که حداقل یک ماه برای بررسی بودجه زمان لازم است، گفت: بودجه در حدود چهار روز است که به دست ما رسیده و امیدواریم در سال های آینده روند تهیه بودجه سریع تر اتفاق بیفتد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم در ادامه گفت: در سالیان گذشته اوضاع به همین شکل بود، اعضا می توانند لایحه بودجه را با مشاور بررسی کنند.

ناصر گرزین ادامه داد: اگر تصویب بودجه به بعد از عید موکول شود کار سخت می شود، باید از فرصت ها استفاده و آن را جمع بندی کرد.

موکول شدن بودجه به بعد از عید در صورت نیازمندی به بررسی های بیشتر

ابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: می توان کار تصویب بودجه را شروع و اگر بررسی بیشتری لازم داشت آن را به بعد از عید موکول کرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان، حسین ربیعی هم در ادامه گفت: مقایسه بودجه امسال و سال آینده یک ماه زمان لازم دارد.

وی با بیان این که رقم بودجه قابل ملاحظه است، افزود: امسال را می توان از بررسی های بیشتر گذشت ولی باید در سنوات آینده با فراغ بال تصویب بودجه صورت گیرد.

 

در ادامه فائزه عبداللهی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، گفت: افزایش ۱۳ درصدی نسبت به بودجه ای که محقق نشده قابل ملاحظه است و امیدواریم با برنامه ریزی این افزایش صورت گرفته باشد.

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان هم در ادامه اظهار کرد: ما دو راه حل داشتیم یا همان بودجه که در بهمن ماه پیش بینی شده بود را پی می گرفتیم که با برنامه های ما تطابق نداشت یا اصلاح بودجه که در آن تمام موارد را به شکل ریز ببینیم بنابراین زمان گذاشتیم تا بودجه ای را تدوین کنیم و این کار اتفاق افتاد.

بودجه ۹۷ شهرداری گرگان

حسین رضائیان، مدیر امور مالی شهرداری گرگان بودجه ۹۷ شهرداری را قرائت کرد.

وی گفت: از بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری، ۱۰۸ میلیارد تومان به اعتبارات جاری و ۱۴۲ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی اختصاص دارد.

بعد از بررسی ها انجام شده رئیس شورای شهر گرگان، لایحه بودجه را اعلام رأی کرد و با هشت رأی اعضای شورا لایحه مصوب شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار