تصویب لایحه 700 میلیونی شهرداری گرگان برای حل مشکل

کارگران پروژه‌های شهرداری گرگان امشب نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان حاضر شده و خواستار پیگیری حقوق‌های معوقه خود شدند.

کارگرانی که برای احقاق حق خود می‌جنگند

به گزارش گلستان24،​ سیصد و سی و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان امشب در صحن این شورا با حضور 11 عضو این شورا برگزار شد که زهرا نورا عضو دوازدهم نیز با بیش از یک ساعت تاخیر وارد جلسه شد و فائزه عبداللهی تنها غایب صحن امشب بود.

هفته گذشته تعدادی از کارگران دو پروژه روگذر دخانیات و دو زیرگذر ساخته شده در بلوار بهارستان شهر گرگان که بیش از 6 ماه است حق و حقوق خود را از شرکت پیمانکار شهرداری گرگان در این پروژه‌ها دریافت نکردند، در مقابل شورای اسلامی شهر گرگان تجمع کرده و خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

 پس از طرح موضوع در جلسه صحن علنی هفته گذشته مقرر شد تا شهرداری گرگان با ارسال لایحه دو فوریتی به شورای اسلامی شهر گرگان، مشکل این کارگران را حل کند.

شهرداری گرگان نیز با ارسال لایحه به صحن شورای اسلامی، خواستار طرح این لایحه به صورت دو فوریتی شد تا مشکلات این کارگران به سرعت برطرف شود.

لازم به ذکر است که در قرارداد پیمان شهرداری گرگان با شکرت پیمانکار، نحوه پرداخت به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد به صورت تهاتر ملک باشد که در لایحه ارسالی از سوی شهرداری گرگان که در جلسه امشب نیز مطرح و رسیدگی شد، شهرداری گرگان از شورای اسلامی شهر درخواست کرده که تا این شورا اجازه دهد شهرداری مبلغ 700 میلیون تومان یعنی پنج درصد از 50 درصد تهاتر ملک را به صورت نقدی به شرکت پیمانکار پرداخت کند.

این لایحه بدین منظور است تا شرکت پیمانکار با افزایش قدرت نقدینگی خود بتواند حقوق این کارگران را پرداخت کرده و مشکل آنها برطرف شود.

خبرگزاری فارس: کارگرانی که برای احقاق حق خود می‌جنگند/ تصویب لایحه 700 میلیونی شهرداری گرگان برای حل مشکل

هرچند که این لایحه در صحن شورا با نظر مثبت تمام اعضای حاضر به تصویب رسید اما در روند رسیدگی به این لایحه، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نظرات متفاوتی را نسبت به تصویب این لایحه ارائه کردند.

نگرانی شورائیان از خلف وعده پیمانکار در واریز طلب کارگران

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان که بنا بر گفته خود، پس از حضور کارگران در صحن هفته گذشته سه ملاقات را با مسئولان اداری و مالی شهرداری گرگان داشته تا مشکل این کارگران حل شود بر این اعتقاد است که پس از تصویب این لایحه، شهرداری گرگان باید ساز و کاری را در نظر بگیرد که این میزان مبلغ بدون کسر ریالی از سوی شرکت پیمانکار به حساب کارگران واریز شود تا همه آنها به مطالبات خود برسند.

سیدمحمد قدس‌مفیدی به تجربه نامناسب در گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته نیز اتفاق مشابه افتاده و ما نمی‌خواهیم این موضوع دوباره تکرار شود که بازهم کارگران دچار مشکل شوند.

علی کلاتی عضو باسابقه شورای اسلامی شهر گرگان نیز در خصوص این لایحه تاکید کرد: برخی از دوستان اشاره می‌کنند که حتی نمی‌توانند پیمانکار را پیدا کنند و باید یک ضمانتی وجود داشته باشد پس از تصویب لایحه و پرداخت مبلغ به حساب شرکت پیمانکار، این پول به حساب کارگران طلبکار واریز شود.

وی اضافه کرد: همین موضوع را ما در شب عید داشتیم و دوستان تعهد پرداخت داشتند اما پرداخت انجام نشد و متاسفانه مسئولان مرتبط با لایحه از شهرداری گرگان برای شورا احترام قائل نشدند که در جلسه حاضر شوند و از لایحه دفاع و توضیحات لازم را ارائه کنند.

محمدابراهیم جرجانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان که معتقد است اگر شهردار گرگان قصد کمک نداشت و پیگیری لازم را انجام نداده بود، این لایحه را ارائه نمی‌کرد گفت: به طور قطع شهرداری در پرداخت این میزان بودجه به گونه‌ای نظارت می‌کند که کارگران به حق خود برسند.

ناصر گرزین یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به پیگیری‌های انجام شده اشاره کرد و گفت: طبق صحبتی که من با آقای رضایان رئیس امور مالی شهرداری گرگان داشتم وی عنوان کرد که شهرداری صورت طلبکاری کارگران را گرفته و قرار است این میزان وجه مصوب مستقیم به ازای طلب کارگران از شرکت پیمانکار به حساب تمامی این کارگران واریز و از طلب شرکت کسر شود.

تخلف شهرداری گرگان و مشاور پروژه

محمدرضا سبطی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان که خود نظر مثبت را نسبت به این لایحه اعلام کرد، اما به نکات قانونی و شرایط عمومی پیمان که در قانون به صراحت به آن اشاره شده تاکید داشت و گفت: اگر به واقع شهرداری گرگان بخواهد به سادگی می‌تواند بدون تصویب این لایحه مشکل این کارگران را حل کند.

وی اضافه کرد: برابر ماده 17 شرایط عمومی پیمان شهرداری گرگان به سادگی می‌تواند از محل تضمین‌های اخذ شده از شرکت پیمانکار طلب این کارگران را پرداخت کرده و مشکل به سادگی حل می‌شود.

سبطی بیان کرد: پیگیری این مسائل و حل مشکل این کارگران باید از طریق مشاور پروژه انجام می‌شد و در این موضوع به وضوح قصور مشاور و شهرداری مشخص است.

وی گفت: در 25 اسفندماه سال گذشته هم ما تاکید داشتیم که نقدی پرداخت شود اما دوستان آمدند و فشار آوردند که اینگونه نشود و از آن روز تا به خال 10 ماه می‌گذرد و تخلف واضح مشاور در این موضوع مشخص است.

بر اساس این گزارش، این مصوبه باید در فرمانداری گرگان و در کمیته انطباق مطرح و رسیدگی شود که در صورت عدم مغایرت مصوبه با قانون، موضوع به شورا ابلاغ می‌شود که شورا نیز باید مصوبه را بلافاصله برای اجرا به شهرداری گرگان اعلام کند.

گفتنی است، در صحن علنی امشب نیز تعدادی از کارگرانی که حقوق‌های آنها پرداخت نشده بود در صحن علنی شورا حاضر شده و دوباره اعتراض خود را به این عملکرد شهرداری گرگان اعلام کردند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار